woensdag 2 april 2008

Kaas Eetclub 10e


Eerst maar de leverancier.
Hier (zoals altijd: nieuw venster).
Perfecte en prachtige winkel. We aten van ze Italiaanse kaas, Franse twee keer, Spaanse, you name it. Engelse nu dus. Ze hebben ook bv. die bruine Noorse, van koe en geit. Zoet. Je mag het of je mag het niet.

Engelse kaas.

Cheddar
:



Ik herinner me, uit mijn tijd in de "Blauwe Blazer" in Bennekom (bestaat niet meer, tent vergokt door de bridgende eigenaar) "Elizabeth Cheddar". Geen idee wat het verschil met gewone is. We maakten er iets aardigs mee. Varkenshaas op de grill, open splijten, van binnen heel kort grillen, met die binnenkant naar boven onder de "Salamander" (boven-gril) met erop die Cheddar. En erbij port-sjalotten-gembersaus.

Zoekend op Cheddar vond ik trouwens een mooi gerecht. Cheddar-palingsoep.
Hier.

Gerookte Cheddar.
Hier.

Stilton
:



Heb een keer die Stilton met port erin gemaakt, wat op een waggelend schip moet.
Schijnt ordinair te zijn maar was erg lekker...

Shropshire Blue:



Sage Derby, groene kaas met salie:



En Winter Red, kaas met vlierbessenspul erin. Niet te vinden. Maken we op de Eetclub een foto van.

Tot slot.
Het schoot me in ene te binnen, Van Der Ley, dat jullie Double Gloucester(shire) niet noemden. Out of season?



Groet!