vrijdag 11 april 2008

Volgende Eetclub


Volgende Eetclub

Bedankt Margriet en Lubbert voor het spul uit Thailand!
Dat wordt dus Thais volgende keer. Dan maar geen "thema".



Gedroogde mango. Hadden we al eerder uit de Phillipijnen.



Gesuikerde mango.



Inktvis tiepe 1
Wordt gedroogd, gewalst en dan gebakken of gefrituurd.
Op die inktvis staan ingrediënten in het Engels vermeld. Deze: inktvis, surimi, bloem, zout, suiker, chili, peper.



Tiepe 2.
Ingrediënten inktvis, suiker, chili, zout en soya.
We zullen vergelijken.

En over vergelijken gesproken: ik vergat wat jullie zeiden over de wilde vs. de tamme eende-eieren.

Uhh, ik denk, Thais, verder aan die fameuze soep met rivierkreeft, tomaat, koriander en lombok.



En aan iets met de drie befaamde Thaise curry-pasta’s, de rode, de groene (allemaal goed ingevoerd hier) maar ook de zwarte, Tom-Yum (met soya).



En verder heb ik nog een heel special Thais currypoeder, waarover ik geen verdere details verstrek want dat zou de gasten alleen maar weghouden.

Bos
: over Thais gesproken, kan je aan groene mango komen?



Stuk groter dan normale en volledig donkergroen. En hard.
Eet je in salades of in dunne plakken met daarop een sambal-suikermengsel, bij bier.
En nu ik je toch aan de lijn heb, kan je aan koren-asperges komen?



Ik ken ze alleen geel.

Doei!