donderdag 10 juli 2008

Witte


Kreeg vanavond een portie witte aalbessen.



In de handel zie je ze weinig, wat jammer is want ze smaken een stuk beter dan de rode. Behalve natuurlijk als je kikt op het zure van de rode. De witte, of misschien moet ik zeggen gele, zijn minder zuur maar daarnaast ook (daardoor?) voller van smaak.



Hetzelfde geldt voor frambozen.



Rode



Mooi plaatje. Witte, rode en "zwarte" (bramen, wat natuurlijk nauw verwant is).
Het schiet me nu te binnen dat ik in de jungle van Atjeh fel gele bramen zag, ongetwijfeld geïmporteerd en in de vrij donkere omstandigheden daar dat geel ontwikkeld hebbend.

De witte frambozen zijn wat minder zoet en ook wat minder voller van smaak. En omdat de rode nou ook weer niet zuur zijn, vind ik die rode beter.

Uhh, ik heb zowel witte en rode aalbessen gekweekt, en idem frambozen. En valt er iets op. De rode kan je plukken tot in oktober, de witte bijna een maand langer.