dinsdag 12 augustus 2008

Marieke, Knoflook


Chinezen hebben blijkbaar iets tegen tenen. Waar in het Westen de teentjes van een dame hartstochten oproepen, koos men in China voor een vormloos klompvoetje, en boog met de tenen onder de voet. Erotiek is een vreemde zaak. Maar dat men in China zo ver gaat ook de knoflookteen uit te bannen, wist ik niet. Bij de Aldi kocht ik een klein mandje met heel fijne knoflook uit China. Tot mijn verwondering was het bolletje ‘knof’ niet samengesteld uit een aantal tenen, maar 1 perfect ongedeeld rond knoflookbolletje.

Gekweekt in koude grond.

Misschien weet Maarten er meer van... Hier, en waarschijnlijk bij u, komt op de dijken wilde knoflook/bieslook/kraailook voor met heel kleine knolletjes.

Hier (alle links in nieuw venster).

Toen ik 35 jaar gelden met mijn aluminium melkemmertje bij een boer aan de andere kant van de weg verse, volle melk haalde, mopperde ik wel eens, als zijn koeien weer op een lookdijk gegraasd hadden. De melk stonk er van.

Heb je ook met borstvoeding.

Graham Jackson, een Brits arts is ervan overtuigd dat het eten van knoflook bij sommige mannen de erectieproblemen kan verhelpen.

Hier

Allicine, een stof aanwezig in knoflook, verhoogt de bloedtoevoer naar de penis, en helpt bovendien een deel van de cholesterolplaque in de peniele bloedvaatjes afbreken.
Aan zeven impotente vrijwilligers, waarvan een lichamelijke oorzaak voor de erectieklachten was aangetoond, werd gevraagd om gedurende drie maanden elke dag drie rauwe, fijngehakte teentjes knoflook te eten. (De knoflook moest binnen tien minuten na het hakken worden opgegeten). Na drie maanden bleken alle mannen, op één na, terug een erectie te kunnen hebben. Ik hoop dat de proefdames, die belangeloos meewerkten(!?) ook zo verstandig waren om er drie rauw te eten..

Wat moet ik hier nou voor plaatje bijzetten??



Knoflook...