woensdag 24 september 2008

Foto's Eetclub september




Vichissoise in wording. Search the blog voor het recept.



Dille-visbouillon-roomsaus in statu nascendi. Was om de zalm (voor de niet-mosseleters) in te pocheren en om erbij te geven.
Recept later vandaag.
Serveerde ik ook bij de gebakken mosselen.



Mossel-kook-vloeistof met verse lams-chorizo. Of moet ik zeggen "dikke Merguez".



Merguez. Noord Afrika.
Meestal wat dunner dan chorizo, én chorizo = varkensvlees, merguez half lam half rund.
Die dunnere heb je in zuid Navarra en zo ook. Longaniza.



Maar dat is meestal half lam half varken. Met bloempjes van rozemarijn erdoor, waw!
Noord Navarra, Lekaroz en die kanten op: gewoon weer dik en puur varken.

Recept: search blog en vervang droge door verse chorizo.



"De verassing van de herder"



Dus flink knof en olijfolie erover.



Aardig. Ik seinde S. in dat hij ervoor moest zorgen dat de koppen zonder oog en harses zouden aankomen. Verwachtte desondanks problemen met L.
Niets was minder waar. Ze zei "Ik heb zelfs ogen gegeten".



Mensen, ben ik het grof zeezout erop vergeten??



Struif met kwetsen (search blog).