maandag 22 september 2008

Vegetarisch of niet


Je hebt twee soorten vegetariërs, zo weet ik uit mijn omgeving.
1] Het maakt ze weinig uit wat je zelf eet, of hun kinderen. Moet natuurlik niet vlees vlees vlees zijn, maar het zoontje van G. kreeg net kip-nuggets bij Holt.
2] Zeikers.



Met dit plaatje bedoel ik dat je met meer recht over andere dingen zeiken kunt.

In het verlengde daarvan heb je twee soorten vegetarisch eten.
1] Lekker eten, zonder vlees of vis.
2] Vegetarisch!



Je hebt trouwens, naast reguliere vegetariërs en niet-vegetariërs een derde soort. Weinig-vlees-eters.



Als ik van de bushalte Westlands Museum (hier, alle links in nieuw venster) in Honselersdijk naar mijn vrienden Ine en Cok Grootscholten (hier) loop, dan kom ik langs een punt-paprika kwekerij die 1,5 Km. lang is...

Nog een vierde soort trouwens, waaronder ik mijzelf reken.
Dag 1 vlees, dag 2 ei, dag 3 tofu, dag 4 vis, dag 5 kaas. Dat zijn de vaag-vego-culi eters.

Marieke nu. Over vego gesproken.

Beste Maarten,
Ge twijfelde wellicht.
(Waaraan?)
Uw eigen schuld.
Voilá, weer een stukje, en ik hoop dat alles goed gaat met u.
Zie foto's
Laat het drieluik aan elkaar vast zitten.
Marieke

Ja, of ik uw Drieluik uit mekaar durfde te halen...



Drieluik



De kip

Doet me denken aan iets.
Je ziet dat nooit in Nederland. Je slacht een hen, en in de buik vind je, zeg maar, "ongeboren eieren". Ei-gelen dan altans. Die verkopen ze in Spanje bij de slager. Die die doe in de soep of zo.
Geen plaatje. Weet niet meet hoe ze het noemen.