zaterdag 15 november 2008

31-10


Bezorgingen. Nonnetjes ook erwtensoep.

Krant: rundvlees “bazadaise”. Schijnt erg goed en duur te zijn. Kan iemand een Google doen? Op die bibliotheek hebben we Internet Explorer 5 of zo, dus geen Tabed Browsing, dus als ik iets moet Googlen moet ik uitloggen uit het blog, of althans: als ik naar elders ga word ik uitgelogd, Google, weer inloggen...

Aardig. Vond nog wat voor een van mijn autistische “lijstjes”. Bv. hangende tuinen van Babylon, hangende huizen van Cuenca, hangende keukentjes van Appingendam.
Vonder een voor deze: Over[de]ijssel, Trastevere (over de Tiber), Alenteijo (over de Taag). Nieuwe: Outre Manche, over Het Kanaal, Engeland.
Zoiets doet mij veel genoegen. (“En in Amsterdam, en in Rotterdam, en daar heb je zoveel zeemanskroehoegen, [...] en al wie daar naar binnen gaat, die beleeft er veel genoehoegen...)

Enfin. Zo kan ie wel weer.

Tabatière gemaakt. Het woord staat niet in mijn Larousse de Poche PJ, dus doe je best.



Oost Spaanse lasagne gemaakt, dat wil zeggen daar als canneloni, “canelones”: tomatensaus, geen bolognese, leverkaas erin opgelost en met stukjes kip.

Verder niks speciaals, behalve dat ik een beret basque, een Baskische muts, een alpinopet dus gegeten heb. Soort taartje met broodpudding erin, gemaakt van onverkochte croissants.