maandag 30 november 2009

Geen enkel idee


Vanavond
Witte bonen, soepgroenten, tonijn.
Hoe? Alslajemedood.

Haalde stuk gisteren over zaklul G W toch maar weg (mail van C1).
Maar het blijft een zaklul.
Ik stuur hem geld, hij zegt het niet gekregen te hebben, bij mij is het afgeschreven, ik zeg de bank zegt dat je aan jouw bank een verklaring moet vragen etc., nooit gekregen, wel rondlullen dat ik hem geld schuldig ben.
Zaklul.



Recept
Tofu met miso
Leg een blok tofu een half uur in koud stromend water.
Snijd in vingerdikke plakken en dep die voorzichtig droog.
Wrijf ze in met arachide-olie waardoorheen wat sesamolie.
Grill de plakken.
Laat iets koelen, bestrijk met rode miso en gril even na.



Miso moet je in huis hebben, al was het maar om snel een miso-soepje te kunnen maken (miso + heet water). Net zoiets als die Oxo / Viandox vroeger in Belgische café's. Kan ook prima met Marmite trouwens.

C1, over diatonische / trekzak.
Ik bekeek het nog even en het is erg moeilijk te beoordelen. Ze gaan op en neer door diverse factoren. Ik denk dat dit diatonisch is (trekken is toon een, drukken toon twee).
En, maar misschien vergis ik me, heb je email gewist na antwoord, dacht jij dat die sexy diatonisch was? Ik dacht van niet. Hier.



Zeer langzaam maar zeker, gehinderd door kapotte schouders, begin ik uitgepakt te geraken. Muziekinstallatie weer OK (TV/DVD nog niet @§#$%*±«;>|) en hoorde heel wat al lang niet gehoorde muziek. Raga, Baskisch (zie gisteren), Jota (zie eergisteren?), en vanavond, zie foto hierboven, Buena Vista Social Club.

Chanchan, Carré ook nog, hier (alle links hier in een nieuw venster). Iets in de synchronisatie klopt niet lijkt me.

"Se me sale la babita", het spuug loopt me uit de mond...

Candela hier. Dat "Fire! Fire!" is vreemd; candela betekent kaars.