woensdag 27 april 2011

Die feijoa,




die zijn erg lekker. Iets zurig, maar daar houd ik van. Trouwens als ze wat zacht zijn, dan zijn ze zuurzoet.

O, moet steeds autocorrectie uitschakelen hier. Als je een foto invoegt dan begint de code met a onblur="try {parent... Daar maakt die autocorrectie dan van a onblusbaar....

O, trouwens, als ik een foto upload zegt Blogger "Vous utilisez actuellement 4MB (0%) de votre 1024MB.", (ik heb een Franse blogspot) "U gebruikt nu 4 Mb (0%) van uw 1024 Mb". Begrijpen jullie het dan begrijp ik het ook, met dagelijks tig foto's gedurende tig jaar...

Ik heb een Franse blog provider omdat in Frankrijk wonend, ik vertelde dat al, aan me door hen werd gevraagd of ik naar een Franse Blogspot provider wilde. Al na een maand. Nu al weer 1,5 jaar in NL wordt me dat niet gevraagd...



Mire l'Étang, kijkend op het moeras, tsja

Drie wijnen bij Super d B in de aanbieding. Nog steeds € 4/fles, en allemaal Languedoc of daaromtrent. Deze is zwaar (nou ja, niet zuur dus), met een iets fout zoetje. Ik denk, en dat hep je bij SdB wel meer, dat het aanbiedingen zijn van wijnen die "om" dreigen te gaan.

Die soort aardappel van enkele dagen geleden, dat was topinambour, aardpeer. Nou, dat ziet er normaliter wel wat anders uit. Zie hieronder.
Familie van de zonnebloem, soort meerjarige zonnebloem. Ik weet niet of het winterhard is, denk dat wel want in Arsac (waar het heel af en toe forsch kon vriezen) staan ze overal.
Food voor diabetici; die kunnen ervan eten wat ze willen. En dat is precies wat ik er op tegen heb: ik vind er een eng zoetje aan zitten.
Klaarmaken? Nou ja, als aardappel natuurlijk...



Gisteren.
Gisteren niks. Laat thuis en nog van die boekweitpasta over.
Vanavond.
Vanavond niks. Laat thuis. Blik ravioli en geraspte kaas erover. Ja, eerst olijfolie, ui, knof, lombok in de opwarmpan natuurlijk!

Recept
Kikkererwten, Marokkaans
Week en kook de kikkererwten in bouillon en met in ieder geval knoflook, ui, peterselie, laurier, kaneel, gemberpoeder, koenjit en cayennepeper.
Roer er op het laatst niet al te droge rozijnen door en warm die op bij de bonen.

O ja. Dat vergat ik nog, bij die discussie, nou ja, discussie, over NRCNext en Foodlog blogs. (Er valt niks te discussiëren met nitwits.) Ik vergat nog mijn motto te melden. Oderint dum metuant. Nero. Laat ze me maar haten, zolang ze me maar vrezen! Hahahahahah!



Het Huis van de Poëzie, Namen. Naast het Félicien Rops museum.

(Wordt vervolgd)