maandag 4 juli 2011

Eerst maar even


"gisteren".

Vergat dus niet foto's te maken, maar wel de laatste, de "gegratineerde".



Sjalotjes, kriel, mosterdzaadkaas.
Kriel goed spoelen, droogdeppen, in ovenschotel, door olijfolie, oven.
Pel kleine min of meer even grote sjalotjes.
Bak heel kort op in iets olijfolie (husselend).
Wat witte wijn erbij, wat water, wat paddoblokje, laurier, grofgemalen witte peper, aan de kook, op middenhoog vuur laten doorsudderen tot gaar, zacht.
Andere pan, wat olijfolie, wat soepgroenten uit de diepvries + wat platte peterselie (zit er nooit door, ook geen krul)(gelukkig), redelijk wat nogal grof gesneden knof.
Alles ovenschotel, rasp er mosterdzaadkaas over, gratineer.
Eet met fruitjes erover.



Wordt niet zo'n lange vanavond. Ben net terug uit Groningen, alwaar Martini ziekenhuis, oogarts. Afspraak: bandje: "Wij zitten nu op een nieuwe locatie". Maar hoe weet je nu of ik daar al wel (dus) of niet was? Wordt er een adres opgegeven wat op de site van OV niet gevonden wordt. Vorige keer zat ik er een uur, Goh meneer we zijn u vergeten, deze keer zat ik er 50 minuten ondanks dat ze me niet waren vergeten.

Evenveel interesse voor de klant als een aardworm...

In Frankrijk is het overigens erger. Dure privékliniek, afspraak, 1,5 uur later zit je nog in die stinkendhete zaal. En, o ja, Jean Villar, Mérignac: de helft van de mensen heeft wat aan hun benen, bij de balie een forsche rij, maar denk niet dat er stoelen of banken staan...

Opgeblazen medisch tuig...



Chassidische legenden
Daar is dat paard, PJ!

Zag A passage to India. Heel mooi. Ik was bang voor een A room with a view-verhaal, ook Forster, maar dat viel mee.
Heel geleidelijk, heel mooi geleidelijk, wordt de spanning opgebouwd.
De Ganges het de Genzjies, dus dat zal wel de correcte uitspraak zijn.
Opstaan bij het spelen (nogal kwistig gebeurt dat) van het volkslied. (Toen ik de eerste keer in een Engelse bioscoop was stond iedereen op en liep ik tegen mijn buurman aan. Volkslied.)
Het vertraagt wel en beetje zo halverwege, maar ach.
Ongelofelijk mooie shots van een versierde olifant in een bergmeer, "Elephant taking bath, Memsaab".

Uhh, misschien moet ik die A room with a view maar eens opnieuw bekijken.



Recept
Kriek-fondue
Maak een kaasfondue met twee op een Leerdammer of Emmentaler, en Roquefort.
Gebruik Kriek in plaats van witte wijn.

Meel
Goedemorgen Maarten, ik vind Schafthuizen op die foto in de Volkskrant er net uit zien als "de in de steek gelaten moeder van een groot gezin", zijn reactie lijkt daar ook wel een beetje op. Groeten L.

Ik hép de Volkskrant niet. Kejje me een kopietje sturen? Foto'tje bv.?

O! Nee! Wacht! Hier!

Gristus, wat ziet die pielemuisjeskijker er uit tegenwoordig... Je zal 'm maar in het donker tegenkomen...

Je omschrijving "in de steek gelaten moeder van een groot gezin" is perfect.



Pielemuis... Als die in de buurt van 'n kind komt, dan rent het gillend weg. (O, wel goed trouwens)(Misschien is dat haar van hem zelf-therapie, hahahahahaha!)

(Uhh, die advocaat zit enorm z'n best te doen om te laten blijken dat ie het helemaal geen rare klant vindt. "Toch!")

(Uhh, De Volkskrant hier trouwens, woehahahahaha! (Alle links hier in een nieuw venster).

Dag Maarten, bedoelde je soms meester Prikkebeen?
Over die pokdalige acteur: er was ooit ook Eddie Constantine. Mijn broer ging naar al zijn films.
Groeten, L.


Dank maar weer L., maar geen idee waar je Prikkebeen aan refereert.
Ennuhh, tsja, Eddie, dat zou ook kunnen, maar het antwoord daarop dient van PJ te komen, en die is niet zo antwoorderig...

Hahahaha, "Mijn broer ging naar al zijn films". Tegen schrijver: Meneer, ik heb ál uw boeken gelezen. Schrijver: O, bent u dat?!



Eddie