zaterdag 17 september 2011

Zaterdag, wat moet ik anders zeggen...


Behalve dan dat 't klam weer is.

O ja, link Boerenslak: hier (alle links hier in een nieuw venster).



En dit hierboven at ik vanmiddag. Oeioeioei... Roerei van echte boerderij-kippeneieren, loslopend en zo, pieren etend. Met eekhoorntjesbrood, iets sjalot en truffelolie. Fleur de sel en vers gemalen Muntok peper... Oeioeioei...

Kook vanavond die groentensoep van de planning morgen omdat ik dacht dat die lamstongetjes niet te lang enzovoorts. Maar goed, ik blijk een varkenstong uit de diepvries gehaald te hebben. Nou ja. Groenten-broccolisoep maak ik nu, en daarin kook ik het.



Leiden bij nacht, met regenspetters op de lens.

Recept
Linzen met paddestoelen, Frankrijk
Kook de linzen met soepgroenten, laurier, peper en zout, en met een stuk hambot of schraapsels van een hambot, en dán zonder zout dan dus.
Bak ui en wat prei in olie, doe daar dan paddestoelen bij, en als die gaar zijn mengen met de gare linzen.



Dit is die kade in Leiden, dat groene, waar Toon tegenaan voer, midden in de zomer, dus dat terras zat vol. Was z'n mossekabel gebroken, de kabel waarmee je de motor in de achteruit zet...

Link Film-in-Nederland hier.

Had ik deze nog niet erop gezet? Vaag, maar mooi. Over Paardelul gesproken...