zondag 8 januari 2012

Hoera!


Sketchup

SketchUp

Ja, het zal jullie niks zeggen, maar ik heb dus vandaag ontdekt hoe je uit SketchUp Pro objecten kunt exporteren, ja hele scènes zelfs, naar Photoshop Extended.
Máánden heb ik verbeten zitten te Googelen en te Yahoo-groepen, edoch. En nu heb ik het. Exporteren als OBJ file...

Sketchup Photoshop

Photoshop, en je kan hier en hieronder zien dat ik het 3D in orde heb.

We zijn er nog niet helemaal natuurlijk, bij lange na niet, maar toch is de belangrijkste stap gezet. Maar toch maar toch maar toch...
We, uhh, de internationale Yahoo gemeenschap, laten ons niet naaien door Google noch door Apple...

Sketchup pro photoshop extended

Nou dus renderen (verbeteren) proberen in Photoshop, en dan ja! herexporteren naar SketchUp?!
We zullen zien zei de blinde...

Nou ja.
Vanavond maak ik dat kersenbrood. Kersensap van pot = + bloem, gist en zout = deeg.
Helft deeg, uitgelekte kersen er op, rest deeg etc.
Erg lekker.
Mijn hulp in de huishouding, die het "wel lekker leek", bleef maar vragen of ik het al had gemaakt...

Trok het net uit de oven (foto's morgen); ach wat rook het lekker.
Ga het morgen proeven, denkend Zou hier wat cardamom doorheen hebben gekund, of ja, gemóeten?

De Bassen

Dit zijn de Groninger Bassen.
Ik zal niet zeggen welke Bas PJ is...

(Wordt vervolgd) [Ik had gisteren in ene zo'n slechte verbinding dat ik zelfs "Wordt vervolgd" niet weg kon halen...]