zondag 15 januari 2012

Waar ik helemaal niks van begrijp,


dat is dat als ik -ingelogd- op Commentaar klik, dat ik dan allemaal commentaar zie (iha te verwaarlozen), maar de mogelijkheid om commentaar te leveren, die heb ik helemaal niet aanstaan!
Geen idee...

Die tiepo's beklagen zich dat ik niet antwoord... Ja Jezus, hoe??

Ik heb ze trouwens allemaal ongelezen weggeflikkerd.

Meurette

Gisteren maakte ik dus die Meurette.

Aardappelblokjes koken, bijna gaar: uit en koudspoelen.
Iets olijfolie, spekkies bakken, uit.
Zeer forsch sjalot, wat knof, soepgroenten, peterselie...
Rode wijn, kruidenbouilonblokje, iets heet water...
Laurier, groene kruiden, grofgebroken zwarte peperbolletjes...

Proef, pocheer er eieren in.
Eieren er uit, inkoken.

Spekkies, aardappel en ei terug...
Serveer met knoflook-croutons.

meurette van meerval

Meerval-meurette

Vanavond
Uhh, alleen "thuis" en heb die twee Belse worstebroodjes opgevroten. Een met die Löwensenf, de tweede met die Colman's.

Morgen
Ja want kijk, ik blijf nog een dag extra.
Want kijk. Soms heb je pech en geluk tegelijkertijd.

Ik zat dus in Brabant, alle bestanden meegenomen om dat SketchUp examen te maken, moest alleen nog het freeware gedeelte van SketchUp hier op de computer zetten, blijkt dat GVD in ene in het (onveranderbaar!) Nederlands te zijn, terwijl boek en cursus op de Engelse versie zijn gebaseerd.

Dus moet ik híer de correcties maken, want thuis, als ik de Nederlandse versie installeer, dan ben ik de Engelse Pro versie kwijt...

originele eieren meurette

Dit is weer de gewone, klassieke eier-meurette. Eindelijk...

O ja...
Zuid Nederland.

Vanmiddag rond twee uur ff stappen, eerste kroeg / restaurant (dure tent) stampvol, tweede, erg grote, zowat stampvol.

Half vijf: idem dito, en vanaf zes uur alles, alles gereserveerd...

Kom daar eens om in het noorden op zondag...

En trouwens, die hele extended families met z'n allen in de kroeg... Als je dat in het noorden zag, dan waren het van die verkaste Brabantse boeren.

In het zuiden schijnt de zon, verdomd...

Net een half uur in het centrum van Geertruidenberg rondgelopen, donker, Vishal en kerk verlicht, foto's.

Komt.

(Uhh, alle kroegen bomvol...)

Morgen.
Tsja. Hep aardappelblokjes over, en spekkies en soepgroenten.
Dus Skandinavische vissoep.
Zie overmorgen. En zie hieronder.



O ja, dat laurierblad-verhaal.
Iemand verslikte zich gisteren bijna in een laurierblad.
Ik zeg Ooit op een schip de kapitein ook. En ooit op een schip vertelde ik dat. Ik zeg Ik weet niet meer op welk schip dat was. Zegt die kapitein Ik wel. Dat was ik...