maandag 20 februari 2012

Eerst maar even


die rode "peper"bolletjes, Schinus terebinthifolius.
Terebint-bladerig, dus terpentijnboom-bladerig (Bijbel; Negev).

Dat heb ik net opgezocht, die terebinten. Nu moet ik alleen nog, daar kwam ik ook nooit aan toe, dat gekrookte riet opzoeken.

Terpentijnboom: familie van de pistache. (Níet die hieronder dus!)

rode peperbolletjes

(Waarschuwing: ik heb zware transmissie-problemen dus het kan zijn dat ik in ene "weg" ben.)

Ik vind het, die rode "peper"bolletjes, zie hierboven, enorm lekker spul, maar je moet ook enorm oppassen waarmee je het combineert. Gewone peper OK, en daarna wordt het al moeilijk.

Ik maakte er trouwens ooit een stuk vlees mee klaar, ik bedoel enkel met dat rode als "peper", en dat was erg lekker. Maar pas op...

Hoe kwam ik er op? Nou, gebruikte het gisteren, en dat was niet helemaal kosher. Zie "Gisteren".

Advertentie gewichtsverlies

Het schiet niet op vanavond.
Post hierboven nog een pretplaatje en hoop dat het aankomt (kompt).

Uhh, Patricia is óf krab gaan eten óf ze hep het kwijtgeraakt omdat ze het in de trein hep laten liggen of zo...