woensdag 15 februari 2012

Geen overlast van Polen?


Meld dat dan even op die site van Wilders (alle links hier in een nieuw venster). Email-adres wordt niet gecontroleerd dus mail als @pipo.pl.

Hier hahahahaha!



Recept
Het Nooit gegeten nagerecht
Het enige recept op deze site wat ik nooit gemaakt of gegeten heb.
Margaret Fisher beschrijft hoe ze het iemand zag eten (The Art of Eating), maar kwam er zelf nooit toe. Ik ook niet.

Halveer een avocado en haal de pit eruit.
Neem een helft per persoon.
Vul de holtes met poedersuiker en giet daar een scheutje Kümmel op.
Werk, van binnen naar buiten werkend, de suiker en het vruchtvlees door elkaar.
En eet.

En zie hieronder die skirt, ongetwijfeld bavette de flanchet, flank bavette.

slotlapje

Dus daar zat nog wel wat werk aan.
In ieder geval is het "biefstuk", ik bedoel: kort bakken.
En het is een zogenaamde werkspier, dus veel beet maar ook veel smaak. Grof gebouwd, goed dwars op de draad snijden.

Zie trouwens eens hier, dat filmpje.

Ik denk dat die bavette van dat filmpje min of meer hetzelfde is, een flank bavette dus, niet een bavette d'aloyau (meer richting lies).

Die slager hier.

bavette?

Zie trouwens dat ik dat vlees in een broodzak doe. Omdat broodzakken altijd diepvrieszakken zijn. Niet dat dit in de diepvries moet, maar met H. weet je dat maar nooit.

Een link nog trouwens, bij mij om de hoek hier.

Kerkhof Roermond
Oftewel de Van Aefferdens nu, PJ.
Kijk, PJ kende dat ontroerende grafmonument hieronder, maar ik weet dat in dat boekje Geschiedenis van de laatste eer in de Nederlanden een nóg ontroerender foto staat. Daar is een van die graven verzakt, zodat die handen elkaar net niet meer raken... Foto volgt binnenkort want ik ben het kwijt en bestelde het net op Boekwinkeltjes.



Maar goed. het verhaal over dat graf staat hier.

En dat boek van Van Deysssel, Een liefde, dat speelt op een kostschool in Roermond (waar ik ook een jaar gezeten heb), en dat rept over een homosexuele relatie (toen!) tussen twee jongens op die kostschool, Van Deyssel en ene Van Aefferden.
En een vriend van mij is Burggraaf Van Aefferden en zijn vader was dat ook, in de buurt van Verviers. Kasteel, slotgracht. Zijn eerste (welgestelde) vrouw werd krankzinnig, de tweede (welgestelde) verdronk in de slotgracht en de derde (welgestelde), dat weet ik niet meer, maar ook zoiets...



Het graf met de handjes
Die stang is van na de restauratie.

Mail van L.
Goedemorgen Maarten, nu is Adriaan Bontebal weer dood. Ik zou er haast van gaan zuipen met carnaval. Wat erg, L.

Ja, daar had je het laatst nog over, in relatie tot Waskowsky...

Zie hier.

Hier nog een aardige reactie van Wim Noordhoek van de VPRO. Helga Ruebsamen (schrijfster van een van mijn favoriete verhalen "De meisjes van Marlot") is hier ook vaak gast geweest.
Dag, L.

Zie hier.

Dank, L.

Zag gisteren trouwens een Laurel & Hardy compilatie, oa. Los Calaveras. Huhh? lOs calaverAs?? En in het Spaans ook nog... Langdradig, trouwens.



Vanavond die achterbakse of hoe heet het ook weer, o ja die slotfase, nee, die eind, nee, die snot, nee, die slotlap. Ja! Slotlap!
Met bosui-saus en gestoofde kweepeer.

Jammie!!

En o ja, de laatste Slurp! hier.
Ietsje interessant deze keer, maar ja, het blijft bot marketing...

En, o ja, Dank C., Dylan hier.



En zie hier.

(Pff pff, die bief was wel zo enorm lekker, pff pff...)