dinsdag 7 februari 2012

Vinaigrette, Paganini, bonensoep, en zwarte vogels met rode vleugels


Eerst maar even dat eten van gisteren, toch?!
Die vinaigrette, die was dus inderdaad like wow man. Té lekker, verdomd.
En die bonensoep (om 07.00 begon het ruften, en zojuist, bijna 20.00 was net nog niet afgelopen, verdomd), ja die was, goh...
Daar dee ik nog tamari bij, of schreef ik dat al?

tamarinde zoet

Dit kocht ik vandaag, sweet tamarind, zoete tamarinde.
Huhh? Tamarinde hoort zuur te zijn; je gebruikt het in Aziatisch zoetzure gerechten.
Nou ja, ik zal het weten te melden tzt. Ik bedoel: als ik het heb geproefd.

En, trouwens, zie hier (alle links hier in een nieuw venster).

En, trouwens, als je (niet verhit!) tamarindezaad (gewone of zoete) plant, dan krijg je een heel aardig boompje. Kamerplant.
Ennuhh familie van het kruidje roer-me-niet (noli me tangere), alleen dát gaat "dicht" als je het aanraakt, en die tamarinde gaat dicht als het donker wordt. Tegen water-verdampings-verlies.

Dat schreef ik trouwens al eerder. Wel opletten ja!

tamarinde, vruchten

(Dit doet denken aan die grap, van die tiepe die drie kloten had, en zegt "Wedden dat we samen vijf kloten hebben?" en als antwoord een piepstem krijgt die zegt "Nou dan mag je wel een heel bosje hebben...")

De bloemen zijn prachtig, ik bedoel: de boom in bloei, maar daar kan ik ff geen plaatje van vinden.

Schreef iemand vanavond dat ik nu definitief mijn begrafenismuziek gekozen heb (hep!). Niet dat ik van plan ben daar binnenkort op te moeten -laten!- teruggrijpen, maar toch.
Beter goed geregeld dan niet.

Zie hier.
(En een kwal hier.)

Maar ja, wanneer moet dit dan gespeeld worden? Want dat moet natuurlijk ook!



Mendelssohn Bartholdy

Maar nou ff serieus. Eindelijk.

Skrei hier.
Maar dat is klets. Juist de níet-migrerende kabeljauw is het lekkerst (jodiumsmaak!).

Een een link hier. Oops, op een letter na zijn wij dat...

O ja, zie hier.

Nou die vogels nog, en dan kan ik naar me nes.
Uhh, ik (her)begon gisteren in Zen and the Art of Motor Cycle Maintenance.
Toen ik het de eerste keer las, had ik nog niet die gewaarwording gehad, die ik later in Spanje had: zwarte vogels, grote-duif groot, die in niet al te grote zwermen opvliegen, en die, als je ze boven je ziet, rode vleugels blijken te hebben.
En wat lees ik: "red winged black birds".
Dat zoeken we op!

Maar edoch. Het gaat over Red winged Blackbirds. Verkeerd onthouden...

Pirsig, Xen and the art of motor cycle maintenance

Pirsig, de auteur van Zen...