maandag 9 april 2012

Fantastisch!


Ik hou het nog even onder de pet, dat fantastische waar ik in ene weer op kwam na jaren...
Jullie gaan forsch genieten!

Eerst echter culi en ander "gedoe".

Lees hieronder

Heinz Black Label Tomato Ketchup.
Lekker hoor. Met aceto balsamico.
Zo ga ik m'n volgende ketchup ook maken.
Heinz hier trouwens (alle links hier in een nieuw venster).

We beginnen met een recept. Geen flauwekul.
Spaanse en Italiaanse omelet
Gebruik in beide omeletten geen room en schep de struif niet onder de omelet; gebruik dus een grotere pan.
De Spaanse omelet (geen tortilla maar "tortilla francesa", = "omelet") wordt gedraaid en altijd in olijfolie gebakken; de Italiaanse omelet wordt niet gedraaid en er gaan groene kruiden door.

Spaanse aardappelstruif

En dit is dus die uiterst simpele, maar o zo moeilijk goed te maken, en ook nog zo enorm lekkere tortilla de patatas...

Mail. Sim koken. Zoek in het blog op [spatie]sim[spatie].
O, en dank!

Goedendag

Zag toevallig op uw blog dat sim boontjes koken niet zo makkelijk ging.
Hier een ongevraagde recept.
De nerven van alle sim weghalen (zoals bij andere bonen).
In 2 stukken breken en de partjes openen.
Daarna in een pan met water koken (eventueel een snufje zout, kookt sneller).
Na ongeveer 15 minuten het water uitgieten.
Beetje knoflook en uien fruiten in een andere pan en de sim erin bakken.

Recept 2:
Kan ook eventueel in kerrie. Hierbij wordt de kerrie met een tomaat tot een zachte prut gekookt, daarna blokjes aardappel erin en sim.

Bottom line: Sim altijd eerst in water een beetje zacht koken.

Eet smakelijk


Ja, nogmaals dank, maar ik denk ook dat ik ze wat te lang had laten liggen. En ze kwamen al "uit Suriname..."

Mail kwam van hier.

Boontje komt om zijn loontje

In Helmond had je vroeger een echtpaar Boon-Van Loon trouwens.
En ik had een leraar Engels, die heette Nas. En zijn vrouw Anna.

Maar goed.
Je zou hier wat moeten kunnen vinden volgens NRC, over paaskuikens maken, maar dat is dus niet te vinden.
Ja, een dode link...

Nog wat culinairs trouwens.
Ik zat diep te denken.
Ik eet als vleesbeleg (of vis) op mijn brood gepocheerde scharrelkip-filets (met Major Grey Chutney!), of geprakte haringfilets in tomatensaus (kost nop en is erg gezond) met groene peper en kappertjes erdoor. Maar nou zat ik in ene te denken Ik moet eens iets met ei maken.
Maar ja, wat.
Iets met mayo ligt voor de hand, maar is tevens uit den boze natuurlijk, als min of meer alledaags gegeten...
Geen idee...

Chocolade paashazen

Gisteren dus bij vrienden gegeten. Tsjongejonge wat lekker allemaal.
Gadogado en zo. In kerriesaus gepocheerde eieren, pindasaus met allemaal gestoomde groentetjes, kalkoen-sateh met -natuurlijk- een -heerlijke- sateh-saus, allemaal soorten kroepoekjes...
Pfffffffffffffffff
Ik kon gisterenavond niet meer lopen...
De eerste keer in jaaaaaaaren dat ik de avondgymnastiek niet meer kon opbrengen...
En dat nagerecht: een enorme bak roomsaus met vers fruit...
Pfffffffffffffffff

Goed. Culi is klaar.
Next.

De patriarch van Moskou heeft een 3000 dollar horloge weg laten Photoshoppen op een foto van hem. Maar ja, de weerspiegeling ervan op het bureaublad stond er nog...

Kijk hier. Kiril. Met dat pothuis op z'n kop.
Laat dat horloge van 30.000 $ weg-photoshoppen, maar ja, de weerspiegeling vergeten...

Net zo'n stiekeme geldgraaier en zich volproppende kloot als Poetin...
O ja, en en die Kirin heeft net zulke wangen als Hitler!

Kreeg nog een link over die Industrie motoren, zie hier.
Dank!

Nog één dingetje, voordat ik overga, na gegeten te hebben (canelloni gevuld met maïs en tomatenpuree, in een tomaten-rode wijn saus en met mosterdzaad-kaas), met het aangekondigde "Fantastisch!"
Paasvuur Espelo, record en ingestort ook nog hier.

Maar nu. Eindelijk!
De Internationale Nieuwe Scene!



Voor Marieke!

Eerst maar Mistero Buffo.
Deel 1 hier. Eerste nummer vind ik minder, maar daarna: wow!

Deel 2 hier.

Deel 3 hier.

Deel 4 hier.

Platenhoes, net als de volgende, van Mistero Buffo

Sociale academie, 80-er (70-er? vrees ik eigenlijk wel) jaren. Wow.
Ik bedoel: je kreeg er wat van mee van die willige dames...

Nog mooier is De Ballade van de Hoeden en de Petten.
Maar ja, daar is geen video van te vinden.
(Niet naar de plaatjes kijken! Dat is gelul!)

1 hier.
2 hier.
3 hier.
4 hier.