woensdag 23 mei 2012

CORRECTIE MERGUEZ(E) C1000

.
Vanmorgen in de C1000 een pakje "Mergueze Chipolata" meegenomen voor de BBQ.
En... blijkbaar nam ik nog steeds aan dat het varkensvlees & kalkoen was, maar het blijkt nu (sinds hoe lang ?) een rundvleesproduct ! Misschien sinds mijn brief ?

Proficiat C1000 !
Als de genoemde Turkse of Marokkaanse madam het nu nog 'halal' wil, vind ik dat ze niet te erg mag mopperen.. Het velletje is zelfs van schapendarm...
Als ik goed geteld heb, en de dubbels overgeslagen heb, dan kom ik aan 40 ingredienten.
En ook dat vind ik ook een prestatie !
Dat getuigt van liefde voor het vak, alhoewel ik peins dat een echte Marokkaanse slager er de kriebels van krijgt.


Vanmorgen met de post NRC Restaurantgids van 19/20 mei.
Maarten.. Ik weet niet wat ik er van moet zeggen. Het is natuurlijk mooi, dat men vooral in de stad (Het zijn bijna zonder uitzondering restaurants in de grote steden en voornamelijk in Amsterdam), weer minder pretentieus wil gaan koken.
Af en toe knipper ik met de ogen. Maar er staan ook mooie gerechten bij zoals Cevenne-ui gevuld met kaas en zwezerik..(*)
Verder geen commentaar..

(*) Benieuwd wat voor kaas, omdat zwezerik zeer delicaat is. En het nuanceverschil tussen hals- en hartzwezerik wel verloren moet gaan.