donderdag 3 januari 2013

Bouquet garni
















Ik ben weer terug van Jeroen. Hij heeft die kruidenblokjes van Knorr voor mij meegenomen uit Bretagne. Bouquet garni: thym, persil, laurier. Ik heb daar al eens over verteld en ik heb Knorr benaderd, of die blokjes ook niet in Nederland verkocht kunnen worden. (De mensen die ik ken, nemen ze mee uit Frankrijk). Knorr liet weten dat dat niet ging gebeuren, de verkoop van die Franse blokjes is een Franse aangelegenheid.

Volgens J.: oesters zijn momenteel niet aan te bevelen: de vele regen maakt het water brak?!?  De Fransen zeiden dat je riskeert behoorlijk ziek te worden.

Mijn eenvoudige “hapje” geitenkaas met honing met gebakken sliertjes sjalot, paprika en p/z werden erg lekker gevonden. J. vertelde nog dat hij op het gebied van “lekker, eenvoudig eten” in Spanje ooit één maal gebakken, slappe frieten met gebakken ei en bloedworst heeft gegeten en dat dat bijzonder lekker was.













Dag, Loek