woensdag 9 januari 2013

Vis, haas, koksmes



Culinaria

Ik dacht al Wat heb ik al veel bezoekers vandaag. Maar zie (iets naar onderen) Viva hier (alle links hier in een nieuw venster).

Hierboven een Japans groentemes, een Usuba mes.
Aldi, deze week.
Zie hier.
Bij Aldi hebben ze ook een Santoku mes (zie hier), een algemeen keukenmes, en een Sashimi mes. Voor, inderdaad, sashimi. Zie hier.
Zie trouwens (iha Japans kookspul) ook hier.


Eindelijk een gevonden voor een normale prijs (€ 9,-), een professionele deegroller.

Conimex levert erg lekkere zachte kerrie Djawa, en erg lekkere frisse sambal tjampoer.
AH heeft het niet, wie dan wel?
Naar de site. Bericht. Welke winkels verkopen het.

Geachte mevrouw Van Thiel,
Graag komen wij terug op uw vraag over de verkrijgbaarheid van ons product Conimex Kerrie Djawa. Helaas kunnen wij u niet aan een adressenlijst van winkeliers in uw woonplaats helpen waar het betreffende product wordt verkocht, omdat wij niet rechtstreeks aan de winkeliers leveren, maar aan hun hoofdkantoor. Wij adviseren u te kijken bij de grotere supermarkten.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Mevrouw S. Brito
Conimex adviseur


Geachte meneer Brito;
Ik vraag u niet om een adressenlijst, ik vroeg u om namen van supermarktketens waar uw producten verkocht worden. Mag ik aannemen dat Conimex weet wie er bij dat bedrijf koopt? Welk "hoofdkantoor"?
M van Thiel


Dat vond ik ook nog, voor € 5,-.
Een kleine harde garde.
Je hebt harde gardes, zachte en ultra zachte (slechts vier slappe draden).

Ik las ergens, waar dat heb ik verdrongen, over een recept van vis met zoethout.
Gadverdamme!

De slapeloze winkelaar hier.

Zie ook hier.
Weer dat gezeur over kinoa, en de slapende winkelaar Trachet "ontdekt" sumac. Godgodgod, dat ligt al 30 jaar bij de Turk... Zie hier. Lekker over sla ook.
En verder gaat het bij Foodlog over kanker, duurzaam, gezond... Flikker op!

Kocht op de markt gisteren een hazebout. Ik zeg Dat is toch niet van die stress gefokte Argentijnse zooi? Meneer, dat is geschoten Hollandse [Nederlandse, ja] haas. Die Argentijnse troep wil ik niet in mijn kraam.
Ik zeg En ik niet in m'n keuken.
Zei hem trouwens dat zijn fazant perfect had gesmaakt.