vrijdag 22 maart 2013

Varia



Dit is Bosnisch gedroogd rundvlees.
Zelfde spul als Bresaola.
Zie daarvoor hier (alle links hier in een nieuw venster).
Nou ja, hetzelfde... Dit Bosnische spul (goeie Turk in Leer) is gerookt.
En vandaag zag ik precies hetzelfde spul.
In de Bulgaarse winkel in Groningen, zie hier.
(Volgens mij hep die Bulgaar teveel Bulgaarse wijn gezope...)

(Uhh, vandaag weer wat plaatjes van Duitse inkopen)

Varia (= ander woord voor vanallus)

Veel nieuw spul op Coen's blog.
Zie links linksboven. Of nou ja, klik hier.
Coen blijft intrigeren...

O ja, iets heel anders, gekwaak nu.

Een "groot voedselonderzoek", Food4Me.
Kon je aan meedoen.

"Welke factor vindt u de belangrijkste voor het kiezen van een recept? Moeilijkheidsgraad, Bereidingstijd, Aantal ingrediënten?"
Kijk. Wat ze bedoelen is dat je op basis van negatief beoordeelt. Maar dat staat er niet, dumbo's! "belangrijkste" = positief!

"Gezond eten is iets waar ik niet over na hoef te denken om te doen. Eens of niet eens".
"niet over hoef na te denken om te doen", wat zijn dat voor toverspreuken?

Dit lijkt op wat ik laatst van een PvdA'er las, de tweede dumbo van vandaag, maar pas op: dit is ook nog een kamerlid ook, de minus habentes...
"Wij zijn dingen los aan het laten die mij niet bevallen", gristus...
Wees blij eikel!


Spätburgunder.
In Nederland niet te krijgen (uhh, kopen).
Heel mooie wijn en heel betaalbaar.
Super soepel...

Gedachten

Klezmer, dat is eigenlijk joods dixieland, toch?
("Klezmer? Nee, ik hou niet van dixieland.")

Las "arrenslee".
Kan het méér stupide?

Kreeg ruzie in een kroeg.
"Mijn zus gaat op reis met Koning Aap [dát geloofde ik direct] naar Noord Korea".
Ik zeg Gelul.
Nee, ja, dat was wel zo.
Niet dus, natuurlijk.

En o ja! Die Poetin (pooh tin) heeft natuurlijk zelf poen (poohn) op Cyprus!

Reclame over De Extra Dikke Vrouw Glossy.
Wat interesseert mij extra dikke vrouwen? Doemenelol...

En o ja, Loek!
Ken jij ff even iets heel erg dodelijks schrijven over die ontzagwekkende kwaakstraal hier?
De wereldkampioen BekNietKunnenHouden?
Je moet er wel ff tot na 11 voor opblijven, of wat zeg ik, je kan het gemist hebben (lig je subsidiair 's morgens wakker!) en dan luister je hier.
Dank!


Heel speciaal.
Ik dacht eerst Wat een rare grote kruidnagels!
Maar dat zijn gedroogde mini okra'tjes, gumbo'tjes, lady's fingertjes.
Geen idee...

Maar goed.
Vrijdag = gedicht.

(Gisteren, donderdag, ontbreekt nog-niet-gepubliceerd-recept, maar zoek het maar uit met je recept.)
(Nou vooruit. Mollig ei. Niet te snel aan de kook, water uit, deksel, 7 minuten.)

Goethe
Kennst du das Land

Kennst du das Land, wo die Zitronen blühn,
Im dunkeln Laub die Gold-Orangen glühn,
Ein sanfter Wind vom blauen Himmel weht,
Die Myrte still und hoch der Lorbeer steht,
Kennst du es wohl?
         Dahin! Dahin
Möcht ich mit dir, o mein Geliebter, ziehn.

Kennst du das Haus? Auf Säulen ruht sein Dach,
Es glänzt der Saal, es schimmert das Gemach,
Und Marmorbilder stehn und sehn mich an:
Was hat man dir, du armes Kind, getan?
Kennst du es wohl?
         Dahin! Dahin
Möcht ich mit dir, o mein Beschützer, ziehn.

Kennst du den Berg und seinen Wolkensteg?
Das Maultier sucht im Nebel seinen Weg;
In Höhlen wohnt der Drachen alte Brut;
Es stürzt der Fels und über ihn die Flut -
Kennst du ihn wohl?
         Dahin! Dahin
Geht unser Weg! o Vater, laß uns ziehn!

(Kennst du den Berg und seinen Wolkensteg?
Das Maultier sucht im Nebel seinen Weg;

Karel van het Reve werd vooral door deze regels gegrepen.
Hij moest lang nadenken voordat hij wist waarom.
"Hij zegt twee keer hetzelfde".)


Haren

De burgemeester van Haren treed af, die politiepief niet. Want (de minister:) "die moet van zijn fouten leren".
Gristus...
Politiechef van regio Noord, en die moet nog van zijn fouten leren? Wat is dat voor gelul? Hoort iemand die nog van zijn fouten moet leren politiechef te zijn??

(Met enige regelmaat zie ik die man, fors uitgedost, nog net geen sabel, voor mijn huis op de stoep staan, delibrerend tegen ondergeschikten. Dan denk ik Dat kan je toch ook gewoon bínnen doen, in dat huis waar je net uitkomt? Waarom moet je zo nodig in groot uniform en in het zicht van Jan en Alleman op de stoep gaan staan preken?)
(Misschien iets van "Kijk mij eens"?)
(Nou ja. Kijk hem nu...)