zondag 14 april 2013

Nigella

















Ik zag vrijdag jl. “College tour” met als hoofdgast Nigella Lawson. Ik vond haar altijd een aanstellerig verwend mens en het was niet mijn bedoeling te kijken. Voor ik er echter erg in had, had ze mijn aandacht: ze demonstreerde geen zin te hebben in dubbelzinnige flauwekul praatjes en reageerde daardoor bits op vragen van Twan Huys (de interviewer) als die enigszins een neiging daartoe hadden. Verder gaf ze kinderen antwoorden, waar die kinderen soms naar mijn idee nog niet aan toe waren, althans ze snapten ze soms niet. Ze gaf ze echter wel serieuze antwoorden en niet de obligate/stereotype waarmee de andere gasten in die positie zich afschermen. Ik heb de uitzending nog een keer gekeken en ik heb zelden zo’n kwetsbare, op haar hoede zijnde, serieuze, fatsoenlijke, verdrietige vrouw gezien als Nigella Lawson.












Maarten van Thiel, zou jij eens meer werk willen maken van je foto’s? Als je voor je maaltijd een bord vol schept, dan hoef je dat toch niet allemaal op de foto te zetten. Eén aardappel op een bord is mooier dan die schots en scheve toestand die jij fotografeert. Ik zou het al niet willen eten, als het zo werd opgediend. En koop eens een leuk bord, of een leuk kleedje, bloemetje, bestek, tafeltje, servetje, enz. enz...
Heb je nou nog dat kommetje niet weggegooid met die scherf eruit of vond je het mooi, je duim over de rand?

Dag, Loek