zaterdag 27 april 2013

Olijvenpasta














Bij AH verkopen ze Monini olijfolie.
Bij Jumbo verkopen ze olijvenpasta (in het Turks hoekje).
Overal verkopen ze oude kaas.
Ik vind desembrood met roomboter geen lekkere combinatie, dus ik nam zelfgesneden desembrood met die Monini olijfolie, legde het heel even op de grillpan en deed er oude kaas op en daarop weer die olijvenprut.
Heerlijk!

Maarten vroeg of dat tapenade is. Is tapenade niet spul wat uit verschillende ingrediënten bestaat? Volgens mij is dit alleen olijven, even kijken, ja, het is olijven (97%), zout, emulgator: sojalecithine. Het is een leuk spulletje: het ziet er namelijk een beetje uit als kaviaar. De hond zit in mijn nek, hij vindt het ook lekker.

Het lof Maarten? Wordt dat nog gehouden? Moet ik ineens aan de oude schilder denken: hij maakte immense schilderijen met stokrozen (die hadden we in Italië gezien) en terwijl hij die schilderde zei hij een litanie of zo op, zoiets als Maria… Maria… Het was een soort repeterende dreun.  Die stokrozen deden hem aan de litanie van Maria denken.
Kendegijmijnogvolgen?

Groeten Loek