zondag 19 mei 2013

De smaak van de ziel

















Ik heb de film "De smaak van de ziel" zitten kijken en vind het een overbodige film. Ja, ik weet wel dat de heren chefs héél veel gevoel hebben en ook wel artistiek zijn, en dat tegenwoordig, als tijdvulling(?), ook al hun echtgenotes in beeld komen en die hebben ook al een mening...

Ik vind die Erik van Loo een stugge boer(elul) ook al loopt hij gevoelig door de sneeuw met achter hem iemand met een geslacht beestje over de schouder, wat een geforceerd gedoe, en dan dat gekloot op die tafel in de sneeuw. Die Belse volgevreten zeveraar van de Michelin, daar kan ik ook niet tegen. Zit zo'n misselijke vent een beetje vervelend te donderen in zijn eentje in het restaurant, beetje draaien met de wijn, zijn vette bek nog voller proppen, bah!

Cees Helder vind ik een beschaafde man en die geloof ik, maar ik denk dat hij blij is dat hij van zijn Parkheuvel af is. Hoewel, wat heeft hij gebeurd voor die zaak? Wat een over zijn toeren geholpen vak is het geworden. Die kale Herman de Blijker is ook al zo'n verschrikkelijke vent met zijn zogenaamde gewone praat. Als hij het zou moeten opschrijven zou hij zo uitgeluld zijn, want ik denk niet dat hij fatsoenlijk Nederlands kan schrijven. Enfin, nog drie films te gaan uit dat pakje van je, Maarten.

Dag, Loek