woensdag 16 oktober 2013

Rijstballen
















Goedemorgen Maarten, je bent zeer “op stoot” met je “Mangiare”. Erg leuk om te lezen. Ik heb de uitzending ook gehoord en vond het een stuitende knoeiboel. Wat erger ik me aan die “elkaar de bal toespelende club nitwits” in Amsterdam, ook daarom zal ik blij zijn als ik verlost ben van mijn jaar-abonnement op De Volkskrant.

Ik heb die suppli, die rijstballen, al eens zelf gemaakt toen ik nog niet wist dat het een recept had. Ik dacht dat die Arancini heten, ze zijn een beetje oranje (met een hoop fantasie). In Rome op het Piazza del Popolo links in de hoek is een soort fritestent die ze verkoopt, en op Sicilië zijn ze ook volop aanwezig. Dit zijn andere? Telefoondraadachtige dingen?

Paco liep op het uitlaatveld met een rood oog. De verzamelde hondenliefhebbers vonden dat ik met de hond naar een dierenarts moest. De dierenarts constateerde dat hij met zijn oog ergens tegenaan gelopen was. “Vind ik zo fijn” zei de dokter”, ogen, ook ogen opereren en eruit halen doe ik graag” sprak zij en vervolgde “Paco ziet er zeer mooi uit en hij is toch al 11 jaar en 8 maanden”. Ik zeg “Ik zorg ook goed voor hem, hij is de enige echt aardige vent die ik ooit ben tegengekomen”.

Dag, Loek