zaterdag 19 oktober 2013

Soepje














Ik had zaterdag op de biologische markt ”teen en tander” gekocht en ik dacht: ik maak voor Mevr. A. macaroni met een dikke groente-tomatensaus. Ze eet zoutloos en vleesloos, dus je moet behoorlijk met kruiden tekeer gaan. Enfin dat heb ik klaar.
Had ik ook nog een heel mooi broccolietje en dat heb ik in water aan de kook gehouden en daarna geblenderd.
Nu heb ik me toch een sjiek soepje voor mezelf:
Beetje spekjes uitgebakken in olie.
Ui, kleingesneden erbij plus knoflookemulsie.
3 bosuitjes aan reepjes erbij.
2 el amandelpoeder erover (ik weet niet waarom).
"Brocolisoep” erbij.
Miniblikje Koh Thai coconut milk toevoegen.
Blokje italiaanse kruiden erbij.

Nu zit ik tegen een heel mooi soepje aan te kijken, ik doe er nog een paar druppels citroen bij en ik zou me kunnen indenken dat kleine croutonnetjes ook heel leuk zouden zijn.
Hoe klinkt het?

Groet, Loek