woensdag 27 november 2013

Chinese kool














Ik heb het al heel vaak laten weten: ik heb geen recepten, sommige dingen vallen heel lekker uit, soms, sommige dingen dus.
Repen Chinese kool met repen gele paprika in fijne olijfolie opgeschud / gewokt vind ik nu weer heel lekker, gewoon met peper en zout. Eventueel jonge kapucijners erbij, spekjes, rijst. Net naar gelang.
Ik had laatst een kippenpoot van "De Blije Big" een uurtje of 10 in water met laurierblad, sjalot en p/z en nootmuskaat laten trekken en dat was me toch een sterk bouillonnetje geworden. Mevr. A. vond het heerlijk.

Ik heb een terracotta schaaltje met daarop een terracotta stolpje en daar doe ik een hele bol knoflook in met daarover olijfolie, puntjes look eraf gesneden, beetje zout erover en dan lang in een oven op lage temperatuur. Een schaal kleine tomaatjes p/z en Italiaanse kruiden en olijfolie zet ik er dan ook in, die dingen eet ik, maar dat schreef ik al. 
 
Meus had een plastic bakje met verse limoenblaadjes, geurden enorm volgens hem. Die ga ik ook halen.

Nu ik het over geuren heb: bij de Turkse winkel verkopen ze een soort rozenwatertjes, niet voor te eten, maar voor de geur. Vind ik lekker ruiken, het vervliegt wel heel snel. Ik gooi het over de hond en in zijn mand, hij krijgt er wel de pest over in, maar dat duurt maar even. Van die dingen dus...

Dag, Loek