maandag 3 maart 2014

Bom op plee




Dat ben ik nou al 100 keer vergeten te vragen!

Is er iemand geïnteresseerd in de volgende informatie.

Het gaat over die bomaanslag van Rara op het Ministerie van Sociale Zaken op donderdag 1 juli 1993.

Op zaterdag 3 juli 1993 zijn in het pand Van Doesburglaan 69 Wageningen Volkert van der Graaf en Wijnand Duivendak gehuldigd voor het plaatsen van die bom. Tekst op een laken aan de muur "Dank Wijnand en Volkert voor de bom op het ministerie!"
Het pand was toendertijd een commune, met op de benedenverdieping bejaardenwoningen.

Deze informatie is doorgespeeld aan het OM, en het OM heeft zich in ingewikkelde bochten gewrongen ("Wij zijn nu erg druk met moslim-terrorisme") om er maar niks mee te hoeven doen. Ik praat over 2003.
Ik weet ook dat de Telegraaf, Volkskrant en NRC erover zijn geïnformeerd, en stijf hun mond hebben gehouden.

Ik wacht in spanning.

(En o ja! Die commune was natuurlijk vegetarisch, maar de hapjes die ik zou koken moesten veganistisch zijn. Volkert...)

(En o ja! Ik heb een heel forse zak heel goeie weed meegekregen als betaling...)