donderdag 17 juli 2014

Portugal



Vandaag foto's van het pelgrimsoord Bom Jesus do Monte, Goede Jesus van de Berg
Noord-Portugal
Oude vrouwtjes gaan er op de knieën naar boven, de armen ten hemel gestrekt


Portugal verzamelpagina


Mijn laatste serie over Portugal, Lissabon-reis

Portugese recepten

Zie hier (alle links hier in een nieuw venster), en
zie hier, en
zie hier.



Het gedeelte met de fonteinen
(ook vrouwen met spuitende tieten)


De grote culinaire standaardwerken over de Portugese keuken

zie hier


De hoofdingrediënten van de Portugese keuken

zie hier

(Ik moet wat ruimte hebben nu, want er staat hier nu alleen nog maar dingen die ik ál schreef. Elke keer als ik weer wat over Portugal schrijf dan komt het erbij hier...)



De basiliek boven op d'n berg


De bespreking van een goed Portugees kookboek

zie hier


Portugese producten cadeau gekregen

zie hier


Een verhaal over Portugal

zie hier



Het altaarstuk
Voorwaar geen kattepis


Zoutevis

Zie hier


Zoutevis-kroketten (overheerlijk!)

zie hier


Volgende keer Fatima!

Zie hier!



(Barok gaat er bij mij altijd in als koek...)
(Voor neo-barok is dit niet echt lelijk trouwens)