donderdag 4 september 2014

Mosselen (4)



Plaatjes uit Niks mis met eten en Niks mis met drinken
Heinz, De Jong en Windig, Oog en Blik/De Bezige Bij
Enorm aangeraden!


Al gepubliceerd hier


Zie de eerste aflevering hier (alle links hier in een nieuw venster).


Recepten die ik al publiceerde in dit blog.
Ik wou dat eerst overslaan, maar keek toch even en verdomd, heel aardige recepten. En vrij veel ook nog.


Mosselen in bier gekookt

Mosselen in Leffe
Zie hier.

Mosselen in Palm
Zie hier.

Mosselen in De Koninck
Zie hier.




Mosselen met vis

Zeebaars met mosselen
Zie hier.

Mosselen en langoustines
Naast elkaar gekookt, maar eet ze samen.
Zie hier.

Mosselen in cider
Het staat er niet, maar geloof me: enorm lekker met óók garnalen meegekookt. Gebruik grote garnalen.
Zie hier.




En verder

Dalmatische mosselen
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster).

Mosselen met pappardelle en kastanjechampignons
Zie hier.

Mosselen met bleekselderij
Zie hier.




Ik zat te denken

Ik had toch ergens een mooi recept, of ik at toch ooit (Ierland? Wales?) van mosselen met kip?

Zoeken.
Niet te vinden. Noch onder recepten noch in m'n kop.

Zoeken op het web.

Zie met knoflookroom hier.

Zie met cider hier.

Zie met ook kokkels hier.

Kip gevuld met zie hier.

Met dragon en chardonnay zie hier.

Met gele currypasta (mijn favoriet) zie hier.



Zo kan ie wel weer...

(Volgende aflevering zie hier.)