maandag 20 april 2015

IJs!




Lente!


Eerste aflevering van deze serie zie hier (alle links hier in een nieuw venster)


Ik had twee artikeltjes liggen over goeie ijs-tenten in Nederland en op de wereld, maar toen ik ze in ene zag, toen was het al eind oktober en dat schiet niet zo op met ijs...


IJssalon Florence

Nederweert

Zie hier (alle links in een nieuw venster)

Bekroningen voor het lekkerste citroen-, mango-, meloen- en abrikozenijs (ik maakte zelf toen ik in Utrecht werkte abrikozen-yoghurtijs, herinner ik me nu)

Die ijskaart op die website, dat schiet niet op... Daar wor je moe van...

Shit man, sigarettenpeukenijs...


Bernardo's

Ede

Zie hier

Ook bijzondere toppings, en ook voor diabetici en alle soorten allergieën

Kijk, die kaart dat werkt.
Ook een leuk idee, je kan kijken naar melksmaken en vruchtensmaken




Talamini

Deventer

Zie hier
Het is een kleine locale keten, zie hier
Mooi rustige zakelijke sites
Een ijskaart die werkt

Rabarber-ijs (is prima, althans ik maakte ooit sorbet) en drop-ijs (tsja...)

De langste ijssalon ter wereld, 120 meter, zie hier


Luciano

Wassenaar

Zie hier
Ook een keten, zie hier
Weer zo'n website met van die zwiepers
IJskaart niet te vinden...

Maxima komt er soms met de prinsesjes

Aardbeien-stroopwafel
Ja, dat is natuurlijk strawberry butterscotch

Honing-vijgen, buffelmelk, bastognekoek...




Van der Poel

Enschede
Ook in Hengelo

Zie hier

Munt-ijs, amarene-ijs

IJsmaker van het jaar 2014

Website werkt
IJs van de maand vind je meteen (hebben ze allemaal wel, maar waar...)


Roberto Gelato

Utrecht

Zie hier

Nummer 29 op de wereld-ranglijst van ambachtelijk gemaakt ijs

Elke week een nieuwe smaak
Wittevrouwen (dat is een Utrechtse wijk), kwark honing krokante sesam; Capriccio, karamel gesuikerde pinda's

Website: zwieperdezwiepzwiep




Monte Pelmo

Amsterdam

Zie hier

"Eind jaren 50 begonnen als snackbar met spaghetti voor Italiaanse gastarbeiders"

Levert veel aan horeca

Espresso-ijs, witte chocolade met hazelnoten...

Rustige website, maar werkt niet goed in andere browsers dan Internet Explorer (verkeerd gebouwd; lay-out met tabellen gemaakt)


[Nog drie ijssalons hier]


Die tenten over de hele wereld doen we morgen of zo...
[Zie hier]