donderdag 16 juli 2015

Venlo



en tijdschriften

want die kwam ik onderweg nogal tegen
Tijdschriften en reclameblaadjes...



Valuas


Daar is Venlo de thuisbasis van

Hotel-restaurant, fraai gelegen aan de Maas, zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Voor wat het is: helemaal niet zo duur


En wat Valuas ook is, dat is kroketten
Zie hier

"Tijdens de zomermaanden hebben wij een tomatenrisotto kroket"
Mooi! Suppli of arancini met tomaat; nasibal tomaat zeg maar

Ik heb nou liggen zalm, asperge, garnalen en kippensoep (voor een komende proeverij).
Asperges waren uitstekend, proefde ik eerder; zalm vond ik niet best ("exquise Bawykov zalm", nou, dat moeten we niet hebben dus want die blokjes zalm waren niet echt lekker), andere twee ongeproefd maar dat hoort u binnenkort!

Ik meen me te herinneren dat ze ook groentesoep-kroketten hebben (helemaal geen slecht idee; kroepoek sajoer smaakt ook uitstekend), en ze schrijven in een foldertje wat ik erbij kreeg over geitenbokkroket.

Hun rundvleeskroket vond ik niet echt goed, maar (ook "draadjesvlees") hun bitterballen weer wel.
En dat je in de garnalenkroket "garnalenbisque als basis voor de bouillon" gebruikt, ja, hoe moet dat anders dan.

Ze hebben ook (website) champignonkroket, kalfs-mosterd, ham, en ook oesterzwam.




Venlo


Prijzen in het centrum van het centrum, plein gemeentehuis

10 calamaresringen, prima rémoulade, € 5,-

Bittergarnituur, 15 stuks, € 5,50


De aspergetijd voorbij? lazer op!

Enorme bergen asperges, 2 kilo € 5,-

Geen gelul...

Lekker is lekker, toch?




Inkopen


In de Poolse winkel

Cranberry jam
Geen gelei dus, ik noemde het al
"Voor op vlees en kaas meneer"

Die super dunne worstjes, Kabanosi

Pastei van "gemarineerd varkensvlees"

Poolse grove mosterd
Gewone had ik al eens (Jumbo)


Bij de 2 Brüder

Tabasco-knof,  Schwabziger kaas (heel dus, niet geraspt), gerookte Ricotta, Fuet met ui, runder-reuzel (niet echt Blanc de bœuf), heel lekkere Duitse visbouillonblokjes...


In de olijvenwinkel

Enorm mooi-zachte olijfolie uit kreta




Reclame


Hema food foldertje

Hier nooit gezien

Hebben toch wel veel spul

Worst, ham, paté

De gerookte kipfilet was er erg goedkoop en de gerookte zalm schijnt uitstekend te zijn

20 slagroomsoesjes € 3,- is natuurlijk ook niet echt veel geld




Gall en Gall folder


Château Prieuré Lichine, Grand Cru Classé Margaux
Ja, dat is een prima wijn ja
€ 45,99

Maar hoe kan je nou zoiets verkopen zonder het jaar te noemen?????
En het jaar op de afbeelding onleesbaar te maken!!!!!!!

Meneer, ken u me ff naaie met die fles?


"kleine makreelfilets" op een hete BBQ vijf minuten op elke kant...

En niet vernoemen dat je eerst de vleeskant kort dichtschroeit en daarna afbakt op de velkant...


Garnalenspiesjes waarbij die (grote) garnalen om een schijfje chorizo gevouwen zijn

Geen slecht idee

Maar: zo'n garnaal ín een plakje chorizo?!




Twee New Yorkers vond ik in de trein


Dat blaadje blijkt een tientje te kosten


Mooi verhaal over Alice en Carroll

Carroll hield bij wie er te eten gekomen waren en wat ze hadden gegeten
Ja, niet zo'n slecht idee misschien
Ik heb ooit iemand twee keer tortilla's met bacalao voorgezet...

'Have some wine,' the March Hare said in an encourraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea. 'I don't see any wine,' she remarked.
'There isn't any,' said the March Hare.

(Winny the Pooh lived in a forest, under the name of Sanders)


De Food and Drink sectie was niet bijster interessant

Fried shallots on a lamb tartare

Creamy lobster sauce on sweetbreads