maandag 21 september 2015

Kookboeken



Fête de la Pomme, Mirepoix


Ingrediënten



Let's talk Beans


Van Bonduelle
Als je ze schrijft dat je iets raars in een blikje van hen hebt aangetroffen, dan krijg je dat boekje

Is net zoiets als dat boekje van Den Blijker, maar dit boekje is wel leuk
Den Blijkers kruiden en sausjes liggen trouwens in de ramsj bij Action

Het gaat over Rode kidneybonen ("combineren goed met rode paprika, rode ui en knof")
Linzen ("basilicum, koriander, limoen")(en knof)
Groene kidneybonen (wij noemen dat flageolets; "tijm, munt, raz-el-hanout")(en lams en knof)
Zwarte bonen ("chilipoeder, peterselie, limoen")(en knof)
Kikkererwten ("koriander, rozemarijn, knof")
en Blach eye bonen ("peterselie, knof, ui"'

Leuke recepten (itt dat Blijker boekje)
Preitortilla met rode kidneybonen en spekjes
Viskoekjes met black eye bonen en komkommersaus
Noedelsoep met varkensreepjes en kidneybonen

Dat Einstein "een overtuigde vegetariër" was, dat is niet zo
"I have always eaten animal flesh with a somewhat guilty conscience"




Maken?

Texas Caviar
Dat staat er niet in maar er wordt naar verwezen
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Verder niks want je hoeft bij mij niet met bonenrecepten aan te koken; ik eet ze al 40 jaar eens in de vijf dagen...


Beans, beans the magical food,
The more you eat, the more you toot,
The more you toot the better you feel,
So eat beans at every meal



Die bogen onder, dat loopt het hele plein rond
En de meeste huizen zijn van die vakwerkhuizen
Ik wist niet dat je dat zo zuidelijk nog hebt
(Mirepoix ligt bij Carcassonne)


Lekker koken met kaas!


Beemster

Niet erg inspirerend


Witte pizza met Beemster komijn en zalm
Witte pizza, pizza bianca, dat zijn iha kleine pizza'tjes met alleen zeezout of komijn of wat bacalao of zo
Borrelhapjes

Deze combi, kweenie
Vis met kaas...




Maken?

Niet inspirerend, dat zei ik al

Stamppot van waterkers en Beemster komijn en tilapia

Die tilapia, dat wordt dan dus verse runderworst lijkt me

Er zit ook gedroogde tomaat in, prima, en kerrie, nee.




In aanbouw


Bloemen op 't bord


Ik heb enkel genoteerd in welke hoofdstukken ik eens ga kijken, want die gaan over bloemen waar ik aan kan komen
Noi ja, anjers en chrysanten kan je kopen, maar bloemen uit de bloemenwinkel kan je beter niet eten
Als ergens gif in zit...


Boragie (want dat heb ik in de tuin)

Klaver (in de tuin)

Lavendel (in de tuin)

Oostindische kers (in de tuin)
Oostindische kers met Gervais; Salade van Oostindische kers (met blaadjes, bloemen, kervel, knof en citroensap), Oostindische kers met eieren, Kappertjes van Oostindische kers (ja, dat is erg lekker, zowel van de bloemknopjes als van de zaadpeultjes)

Paardebloem (in de tuin, tsja; ik vergeet al jaren om molsla te maken, paardebloem aanaarden)

Prunus (weet ik te staan)

Vlier (weet ik te staan)




Junk Food

51 delicious recipes for the lowbrow gourmand


De ingrediënten die worden gebruikt zijn Yoo-Hoo, Nescafé, 7Up, Potato Sticks, Frotos, Mayo, Cheez-Its, Ho Hos, Little Debbie Banana Twins, Hershey's Kisses, Snickers, Tootsie Pops, Jelly Beans etc ad infinitum


French Onion Soup
16 Uts Onion Rings
2 cups hot water
1 bag Cheetos

Place 12 Utz Onion Rings in a bowl with the hot water. Microwave for one minute. Pulverize Cheetos and sprinkle over top of onion soup. Garnish with Utz Onion Rings.