vrijdag 26 augustus 2016

Eten in Assen





Hittegolf, dus Indiaas eten

Schrijf je dat zo, Indiaas?
India's?



Assen,
daar was ik

In het klassieke Hotel De Jonge, waar weinig klassiek aan is maar ook weinig mis


Assen

In het oude centrum drie Italianen naast elkaar, en ff verder weer drie Italianen naast elkaar

Zag er verder twee Indiërs, een Griek en geen enkele Chinees
Bij die Indiërs ging ik eten de tweede dag
(Eerste dag eten hotel vertelde ik al)


Heel mooie Maya tentoonstelling


VVV

Zo'n lullig plattegrondje heb ik nog nooit gezien

Formaat visitekaartje

Geen straatnamen




Ontbijt


Kijk, dat bedoel ik

Jus en de krant
Kopje thee
Bangers, bacon, gebakken champignons, roerei, witte bonen in tomatensaus, fraai brood
Bakje verse vruchtensalade

Wiki, bangers:
A sausage, usually pork and of a lower quality, with a tendency to split open with a "bang" during frying




Naan met lamskebab


Lunch bij Indiër 1

Naan, "Home made in de Tandoori" en verdomd, en alles werd vers gemaakt
En erg lekker

Geserveerd als een pizza, met de handel erop
Lamskebab gecoat met een pikante saus (had ik om gevraagd)
Erg goede stukken tomaat, werkelijk erg goed, komkommer, sla, uien, korianderblad, gember, knof, rode pepers, garam...
Mango - munt - mosterddressing

€ 7,50

Veel te veel voor lunch...




King prawn Madras


Indiër 2

Als amuse een heel mooie heel dunne papadum met drie sausjes waarvan twee erg lekker

Gewone, hete, extra hete en zeer hete gerechten
Kijk, dat bedoel ik
Mijn eten was uit de categorie extra heet en voor mij was het lekker pittig

Uitstekende droge rijst, Sharbati, nooit gezien, super dunne lange, soms kromme korrels
Scoorde een kilo

Jee wat was het lekker

Weer zo'n restaurant waar je als je een tweede glas wijn bestelt, dat flink voller geschonken krijgt dan het eerste




Iemand vroeg waarom ik niet Twitter

A Dat laat ik over aan Sylvia Twitterman
B Frisia non twittert



En o ja!

Zie hieronder!

Die ergert zich aan vieze koks, maar die staat met z'n onbedekte kop boven een bord te hangen

In de keuken van een drie sterren restaurant!

In Nederland kan culinair alles in de categorie Lazeroplul

Kijk naar jezelf zakkewasser!