donderdag 27 oktober 2016

Culinaire overpeinzingen



Vandaag wat plaatjes van de statistics van dit blog
Dit zijn de Blogspot statistics
Klikken om te vergroten


Reisje Breda Rotterdam



Loek mailde uit Oostende dat ze oesters ging eten

Ik zeg Probeer eens platte te vinden, en eet creuses uit de oven
Ging ze proberen maar ik heb nog niks gehoord

Ik eet nooit rauwe creuses...


Ik was in Breda in een tent, Parc, op de Grote Markt, en daar hadden ze Gegratineerde oesters, Oesters Rockefeller (zie hier; alle links openen hier in een nieuw venster), Oesters met gemarineerde zalm (ik bedoel: steeds ín die oester), en Oesters met granité van Gin Tonic.

Ik begon met die Gegratineerde oesters

Dat was met spinazie op die oester en daarop eierschuim
Lauw (ja, dat schuim isoleert...), erg kleine oesters (AH oesters), niet lekker, dus de rest heb ik maar niet geproefd

Misschien was de bedoeling warm tegen koud, en mocht dat zo zijn dan is dat mislukt


Wel geproefd: Chorizo kroketjes

Dat was zeg maar die Spaanse kroketten met rauwe ham maar da met stukjes chorizo
Ach...




Gegeten bij Steakhouse Con Fuego, ernaast
Je moet toch wat...

Zat stampvol

Bife de cuadril, Bife de chorizo, Bife de lomo, Bife de culo ancho
Steak uit dikke lende (kogel), Sirloin (entrecôte), Ossenhaas en Ribeye
Culo ancho (brede kont) is volgens mij klets

Nam Ribeye
Met gepofte aardappel en chimichurri

"Kan ik u helpen met de kaart" -"Nou nee, ik wil gewoon wat bestellen"



Google Analytics


Die biefstuk was redelijk (diepvries natuurlijk), niet meer dan dat
Niet echt ribeye want er zat een forse zeen aan

De chimichurri suf en stoffig
Aardappel pappig en niet van het aluminiumfolie af te krijgen
Raar sausje erbij richting ranzig


Zo'n ballentent met een wijnrek met flessen met een capsule erin

Op dat wijnrek een Buddhabeeld...

Wat en mongolen


Had betaald, komt er zo'n bruine baardaap met getatoueerde armen Wilt u pinnen meneer?