vrijdag 13 januari 2017

Groente uit het nat

















Maarten, ik neem het risico dat je zegt "Sodemieter toch een keer op met je konijnenvoer".

Ik had dus in mijn koelkast: witte en gele ui, winterwortel, venkelknol, struik bleekselderij, komkommmer, zoete aardappel, stuk gember en alles moest wel een keer op.
Gember heb ik tijdje in water tegen de kook aan gehouden, Turks bouillonpoeder er bij gedaan, wortel erin geblancheerd, wortel eruit, venkel geblancheerd, en zo verder met ui. Aardappel op zijn eigen manier gekookt en puree gemaakt.

Groentes ook steeds uit vocht zoal je ziet op de foto. Die smaken zijn zo lekker. Nu ga ik van het ingekookte groentenvocht plus aardappelwater, in combinatie met boter, bloem en kaas een saus maken. Ik weet dat jij het lullig eten zult vinden (in verhouding tot wat jij allemaal maakt), steeds variaties op hetzelfde thema, maar het is zo lekker van smaak, zo zacht.

Ik durf dat weer eens te zeggen, omdat ik het weekend allerlei traiteurwerkjes heb zitten eten en mijn eigen handel enorm miste.

Dag, Loek