vrijdag 17 februari 2017

Pootjes













Ik moest wat dingen regelen en Yu-mei helpt me daar bij. We gingen even eten bij "de Chinees ". Yvonne eet altijd een stukje verderop bij een andere Chinees. Yu-Mei zei tegen mij dat dat de verkeerde Chinees was en we gingen naar deze zaak. Ik dacht dat daar nooit iemand binnen zat, bleek het stampvol met allemaal Chinezen.

Bleek mooie zaak, veel bediening en lekker eten. Voor mij de Rettich taart met stip op een. Yu-mei heeft in haar studententijd heel veel gekookt bij Chinese restaurants. Rettichtaart wordt met allerlei vullingen gemaakt.

Maarten, die kippepootjes uit jouw potenverhaal hadden ze ook bij de Chinees van laatst, Yu-Mei maakte me er attent op, maar je weet mijn mening over "afgehakte" pootjes.
(Ik ga er deze week weer eten.)














En wat at ze dan deze morgen?
Twee sneetjes tijgerwit door een losgeklopt ei gehaald
Ondertussen zeer dun ontbijtspek gebakken, spek uit en brood in de pan
Brood beide kanten bakken, op bord met beetje kaas en verkruimeld spek
Restant geblancheerde uien door restje losgeklopt ei en dat bakken, op brood, klaar!

Over dat beschadigd vaatwerk: dat ene rotkommetje zag ik gelukkig niet meer. Nu is er weer een bord, ik snap  niet dat er mensen bij jou willen eten, al was het nog zo lekker, het is een belediging aan het adres van de gast.
Ikzelf zou een frietje gaan halen en het opeten met de voeten op tafel.

In Indonesië loopt een serie "oudjes" ons te vertegenwoordigen.Onder hen Penny de Jager met een felrode rieten rok op het hoofd, en Ben Cramer die elke morgen in een te heet gewassen onderbroek in het openbaar verschijnt.
Heb je het gezien, Maarten, die Cramer zijn verstand is ook te heet gewassen, maar dat is al heel lang geleden.

Dag, Loek