donderdag 29 juni 2017

Balletjes van risotto

















Ik had dus nog wat risotto over, en bij AH hadden ze een zak met kleine balletjes mozzarella. Witte bonen uit blik met ui (eko) en oxo, zachtgekookt ei (was ietsje te hard) en gemarineerde ui (had wat dunner gemoeten). Die mozzarella doet nog het meest aan stopverf denken, maar je kunt er, met risotto er omheen, leuke ronde balletjes van vormen.  Kropsla is gewoon lekker en witte bonen lust ik ook graag.

Naast mij zat mijn kennis Piet met twee stralen uit zijn bek. Kijk ik opzij, kijkt hij mij bestraffend aan vanuit zijn ooghoeken, blik blijft op eten gericht. Hij doet denken aan een zwaar gereformeerde kerkganger die tijdens het volgen van de dienst gestoord wordt.

Met heimwee dacht ik terug aan de mozzarella in die bekende zaak in Napels.

Al met al een zeventje.

Maarten, ik ging naar de markt voor nieuwe haring en wat krijg ik toch een hekel aan die handelaren aldaar. Deze markt ken ik ook niet goed, in verhouding tot die waar ik vroeger kwam. Vijf haringen voor 10 euro. Twee waren er rood van binnen, drie waren rose. Een was redelijk te eten, volgens mij zat er geen nieuwe bij. Ik heb ze maar gedeeld met mijn kennis Piet.

Bij de Turk kocht ik die kleine groene pruimen. Dank voor de recepten.

Dag, Loek