donderdag 1 juni 2017

Vuile wijn



Wat kocht ik de laatste dagen?
Dit boek onder andere
Over de Nederlandse Virginia Woolf



Ik koop nooit "wijn uit de krant"

Ik word altijd beroerd van die "Normaal € 12,95, nu € 6,75!" advertenties
Dat móet dan dus troep zijn, of wijn die om is

Maar goed, Neleman, niks Nu goedkoper, en zes flessen voor € 6,- de fles en geen verzendkosten
Allez hop

Interessant trouwens: hoe slechter de wijn, hoe lyrischer Hamersmaak en Kleynejan erover waren
(Kassa!¬)

"Temperamentvolle Spaanse wijnen", lazer op...



(Was ik kwijt...)
(Nou ja, waarschijnlijk aan een kindje meegegeven...)



Viognier-Verdil


De eerste witte uit het pakket

Kleynejan: "boterig bijna"

Enorm gelul

Niet slecht, maar gehijg en geblaas is misplaatst ("Ongecompliceerd lekker", flikker op)



Fuck!
Wiki: "Em 2017, declarou o seu apoio ao candidato de extrema-direita Geert Wilders nas eleições holandesas"


Verdejo


De tweede witte

Ellen Kwekkers, "wijnschrijfster": "tropische fruitsmaak"

Redelijk drinkbaar maar toch vaag een rare smaak
Zo van Er klopt iets niet
Iets van zuur zoet of zo (niet zoetzuur!)

Niks tropische fruitsmaak dus

De tweede dag ondanks vacuum pompen ondrinkbaar



Kende ik niet
Wel De Aaibaarheidsfactor
(Boekje met een aaibare kaft)


Grenache


De enige rosé uit het pakket

Flauwekul wijn in een flauwekul fles met een flauwekul kurk

Een gemaakte "volle" smaak van waaruit een zurig luchtje naar je neus stijgt



Ik spaar nu Opa en Oma Pluis in verschillende dialecten of talen
Maar in latijn heb je enkel Nijntje aan zee
(latijn, niet Latijn, vind ik nog steeds)



En nu de drie rode wijnen

Geloof het of geloof het niet: alle drie heb ik ze na een enkele slok door de gootsteen gespoeld..
Gadverdamme!



Bobal 100%


Hamersmaak: "Peperigheid; gemanicuurde kruidnageltjes"

God wat een eikel om die zoete viezigheid zo te beschrijven...

De eerste de beste Utiel-Requena (zelfde druif) is 100 keer beter...
Albali, Superunie winkels, minder dan € 4,- en mijlen ver beter...



Die miste ik nog, zag ik in ene


Monastrell-Tempranillo


Neleman zelf: "uitgesproken vrolijk"

Die wijn was zo slecht dat Hamersmaak en Kleynejan zelfs niet met goud konden worden omgekocht...

Een rare ongebalanceerde smaak

Je proeft "nep" zeg maar



Ook die miste ik
Ik bedoel: ik kende het helemaal niet


Tempranillo


Hamersmaak: "een gulle pronte onbekommerdheid"

Ja, wat de serieusheid van zijn werk betreft inderdaad ja...

Een opdringerige vieze smaak

Schiet in je neus als sterke mosterd...



(Uitgeleend en nooit meer terug gezien)


Maar goed

Die hele folder erbij, van een ontzagwekkende puberale aanstellerigheid
Zie de foto hieronder

Wijnen die "Just Fucking Good Wine" heten

"Veganistische wijn", God kolere...

Kleynejan: "hemelopenscheurende wijnen"
Ja, voor een forse wolkbreuk graag!