donderdag 28 september 2017

Van alles


















Hierboven die mooie zachte azijn.

De Nieuwe Snaar doet me denken aan Wannes van der Velde die vaak optrad bij Hullie van De Snaar en aan Bart Plouvier, waarover ik wel eens verteld heb: de laatste schrijver die ik hier als gast heb gehad. Bart Plouvier was bevriend met Wannes. Overigens Bart  is een onderschat schrijver, veel te verlegen, toch aangenaam om naar te luisteren (tekst en stem) en ook nog zeer leuk om te zien. Hij had op zee gevaren, restaurants gehad, enz. enz.. Hij leest lekkerder weg dan menig schrijver van hier bij ons.
(Die Nieuwe Snaar moest natuurlijk De Nieuwe Scène zijn, hoewel De Nieuwe Snaar ook een leuke groep is.)

Weetje wat ook die Vlaomse sfeer raakt? Cabaret van  Kommil Foo... De liedjes Huis van Fluweel, Zoogdier en Mateloos bemind o.a.

Ik vertelde hem dat ik weg was van Wannes van de Velde en kreeg een paar dagen later bericht van hem, dat hij het aan diezelfde Wannes had gevraagd en dat die onze gast wilde zijn. Jammer voor Wannes, voor Bart en voor ons. Wannes ging dood en nog een paar personen meer.

Ik was zojuist op zoek naar het boek van Plouvier. In de kast staat ook nog  dat plankje, dat eruit ziet  als een boek: in elkaar gefrunnikt door mevr. A. "Maar waarom heeft het de titel Ali Baba en de veertig rovers" vroeg ik haar toentertijd.  Antwoord van haar "Niet zo moeilijk, die titel geldt voor alles."

Krijg je visite? Lekker hoor. Ik zit juist te kloten, omdat ik al de hele tijd zo lekker aan het schilderen ben (hier), kan ik niet mee stoppen, heb nog niet gegeten, jawel allerlei rommel. Moet ik die zwarte lummel hier ook nog uitlaten.

Succes met je taart, waarom heet dat Caprese?
Moet je trouwens zondag niet naar die Verstappen kijken?
Wat heeft die jongen leuke ogen, dag!

Loek