donderdag 5 oktober 2017

Utrecht (1)



Vandaag weer eens inkopen

Knorr Midden-Oosterse lamsblokjes
Het mooiste wat ik in deze verzameling heb, dat is een Pools varkensbouillonblokje
Staat een varkenskop op en daarnaast staat Knorr




Utereg

Hoor hier



Kroegen en zo

Het Pandje (die Otto Kleynekwaak komt er wel eens) was pas om 21.00 open en de dag erna kwam ik er niet meer aan toe

ASP, Achter Sint Pieter, was geen café meer, maar een partijtjestent
Ik heb erboven gewoond

Pret à Porter, vroeger De Minnarij, tent die ik groot gemaakt heb (heeft € 1.000.000,- opgeleverd), was enkel diner nu

Dikke Dries, vroeger een tent in Wijk C (volksbuurt) is nou een tent waar je € 5,50 voor een glas matige wijn betaalt
Geserveerd door de traagste trut van het Noordelijk Halfrond



Altijd hetzelfde gezeur
"Kokosmelk is hetzelfde als kokosroom"
Lazer op
In de room zit veel meer santen
(En niet denken dat ik in de war ben met kokoswater!)



Rondlopen en wat drinken en zo

"Kellenaers croquetten"?
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Brasserie Luden in Hotel des Pays Bas is prima
Bestudeer de kaart goed en je voelt je er thuis
De escargots die ik er at waren prima
Dat Broers ernaast lijkt erbij te horen, maar dat is gewoon verhuurd
Shittent, net als die Zusjes ernaast
Leuk in Luden: Studentenlunch (op vertoon van collegekaart): broodjes en salades en zo inclusief twee drankjes € 6,-

Eindelijk een goede metalen eierprikker gevonden
En een dubbel cadeautje voor E: anti snij handschoen en loeischerp keramisch mes

Graaf Floris
Kende ik al van 45 jaar geleden
Garnalenkroketten

Jan de Winter
Bestaat al 70 jaar
Kwam ik vroeger nauwelijks, dat was net 10 meter te ver uit het centrum

Boon's Markt
Wat een grandioos mooie supermarkt!



Aan de kleur zie je dat het shitmosterd is
Maar ja, ik verzamel mosterdpotjes...


Enzovoorts

't Hoogt
Vroeger en nog steeds filmhuis
Ik werkte er op de bovenste verdieping in de keuken en als je daar rondliep dan hoorde je Krak Krak
Kakkerlakken onder je schoenen

Goed India's restaurant Surya gesloten

Bij die Broers gegeten (ik was denk ik verstand verbijsterd)
Ossenhaaspuntjes
Niks ossenhaas; heuplap (top van dikke lende)
Taaie zooi

Belde de gemeente Houten, voor informatie over taxi's want dat schijnt daar een ramp te zijn (en dat is ook zo)
"Wij als gemeente Houten hebben geen informatie over het openbaar vervoer in Houten"
("Ze moesten een poppenwagen met brandend stro je kutwerk binnenrijden")

En toen ging ik naar de kaasbeurs maar daarover een andere keer



Zie de volgende aflevering hier (alle links hier in een nieuw venster)



"Ik wens u een fijne voortzetting en een aangenaam etensmaal, met spekjes en zo"

Dominee Gremdaat



Jumbo Runderfond
Hoofdingrediënt "Getrokken bouillon van rundvlees en groenten"

AH: Vleesfond
Dan weet je eigenlijk al "Die willen dat ik met mijn broek naar beneden voorover ga staan"
En ja hoor!
Hoofdingrediënt "Varkensvet"