dinsdag 3 oktober 2017

Worst


















Maarten, uitspraak Caciotta: als het synoniem van/voor bajes, nor, petoet, cel, enz. Cachot. "Kasjot", maar dan met een "a" er achteraan. Dat wist jij wel.  Ik spreek geen Italiaans meer, is al jaren geleden. Ik ben nu het Nederlands aan het afleren; zullen veel mensen als prettig ervaren.

Potverdorie wat is jouw combinatie avocado/kabeljauwlever lekker! AH heeft geen schevislever, heb ik al eens gezegd, meen ik, maar dit is ook fijn.  Ik had het al op en toen zag ik die andere lekkere toevoegingen/smaakoppeppers, die jij nog meldde.

Ik eet nu heel vaak flensjes (je kunt erdoorheen kijken) en daar doe ik het spul op, oei oei, heerlijk.

Op de toonbank bij de goede slager lagen op een mooi schaaltje worstjes met een wit jasje aan in verschillende formaten, vermelding "Zachte Italiaanse metworst". Ik vroeg de verkoopster wat ze erover kon vertellen. Nou niets, zei ze, omdat ze juist vandaag weer aan het werk was en niet ingelicht was betreffende het spul.
Ik zeg "Geef me dan maar de kleinste mee omdat  ik eigenlijk vegetariër ben, maar bovenal nieuwsgierig. Vind ik de worst niet lekker, is mijn hond gelukkig, maar tegen redelijke prijs." Ik kreeg een worst, model saucijs, kostte 1,50 euro. Morgen ga ik een groter stuk kopen. Lekker!!!!!!!

Nog even over die slager: ik vind zijn rookworst ook zo heerlijk. Vroeg ik laatst wanneer hij die weer had, want de hele zomer was die worst er niet. Woensdag kreeg hij ze weer binnen, want die worden ergens anders gemaakt. Hij vind het leuk als je zijn handel kunt waarderen. Zijn klanten komen uit alle hoeken van het land. De berliner en de boterhamworst zijn door AH in het zuiden in de handel genomen. Was hij trots op. Ik weet echter niet of je zo blij moet zijn met AH.

Ik zei zojuist tegen de slager "U had afgelopen week zo'n heerlijke worstjes liggen in een schaal op uw toonbank. Italiaanse worst, zachte metworst." Het bleek een bedenksel van hemzelf. Hij zei "Ik volg een speciale cursus worst maken en het valt nog niet mee om zelf totaal iets nieuws te bedenken". Hij was als eerste geëindigd. Ik zei hem dat ik me dat kan voorstellen, zo lekker als ze zijn. (Ik heb er weer twee op.)

Dag

Loek