donderdag 2 november 2017

Mosterd (1)




Uhh, die drie aapzeikers Jonas van Damp, Otto Kleynejan en Otto Linki, dat doe ik later
Ik wil eerst de kranten gelezen hebben over die kwaakprijs

Die Jonas is trouwens familie van Jonas van de Walvis, aka De Schele Hagedis




Dinsdag schreef ik
Wie heeft het mooiste assortiment mosterd? Edmond Fallot
Zijn Dijon mosterd is uitstekend, zijn Bourgondische mosterd is uitstekend...

Daar vergiste ik me met zie hieronder




Mooie producten en een mooi idee trouwens, dat Reflets de France
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)
Dan koop je in Bordeaux zuurkool uit de Elzas, mosterd uit Bourgogne dus, en pasta uit de Savoie (Crozets!)

En zo ging ik verder je hebt van die mosterd+ dingen en die zijn iha erg mooi
Grandioos: met zwarte bessen, cassis (ook een Dijon product)





Wat is nu -eindelijk- de lekkerste mosterd?
Zonder enige twijfel Moutarde de Beaune van Fallot





C schreef
Mosterd; een onuitputtelijk onderwerp.
(Bijna) alle mosterd van Fallot is fantastisch. Als je mij alleen laat met een pot Moutarde de Bourgogne sta ik niet voor de gevolgen in.

Pot bewaren voor mij want ik heb die nog niet!




Curiositeit: vorig jaar waren wij in voormalig Oost Duitsland. De stad Bautzen blijkt een mosterdstad te zijn. Wist ik niet. En daar verkochten ze Meerrettich Senf. Verslavend lekker, en eigenlijk helemaal niet zo scherp. Mooie senfstructuur (zalvig) met een vage notie van mierik. Had ik natuurlijk 10 potten van mee moeten nemen, ipv eentje.
Die rechts hierboven beantwoordt ook aan je beschrijving
Ennuhh, pot bewaren voor mij!
Groet!
C


Loek nu
Dag Maarten, nou heb ik de uiensaus klaar. Moet er dus nog een schepje mosterd in, ik heb 2 mogelijkheden: Marne mosterd met honing en Colman’s mustard.
Marne mosterd, sic! En ook nog het honing!




Welke moet ik gebruiken? Ik ga niet meer de deur uit voor andere.
Had Yvonne aan de lijn, zij had super lekkere met de naam Amora

Amora is niet slecht, maar voor die smaak kan je beter Löwensenf nemen




En een andere van het merk Edmond Fallot, moutarde aux noix.
Potje bewaren voor mij!
Yvonne woont te ver weg.
Enfin, ik zit dus te klooien met die honing mosterd, die heb ik nog omdat ik hem nIet lekker vind en de Colman is te scherp.
Uiensaus is heerlijk.
Dag, Loek


Morgen recepten met mosterd!