maandag 25 december 2017

Nepnieuws



"Ze zal haar broer eens flink verwennen!
Brinta pap - lekkere pap
Kijk zijn gezicht eens stralen!"



"Het is lastig feiten en verzinsels van elkaar te onderscheiden"


Zo sprak de koning, vanavond

De man doet zijn best, daar niet van

Maar goed, een test

Wat is verzinsel, wat is feit?


1]
Onno Kleyn is een culinair onbenul

2]
Sedert haar scheiding werkt Janneke Vreugdenhil méér met pastinaak

3]
Janneke Vreugdenhil heeft in de Volkskrant gelogen over haar scheiding

4]
Pastinaak helpt tegen kraaienpootjes in je gezicht

5]
Claudia Schiffer heeft naakt bij mij in de keuken gestaan

6]
Goor is een valse nicht

7]
Joël Broekaert wordt algemeen gezien als een afschrikwekkende griezel

8]
Het epitheton Broekbaard is terecht

9]
Ik heb Johnny Walker (deze persoon dus, met deze kleren aan, de échte Johnny Walker dus) persoonlijk ontmoet

10]
De grootste culinaire kletsmajoor van Nederland te zijn, Johannes van Dam, is minder erg dan de grootste culinaire nep van Nederland te zijn, Yvette van Boven


Zo

De uitslag komt binnenkort!





Ik zie nu in ene dat het gebouw van de kroeg van mijn overleden grote vriend Sjef der Kinderen "Onze Lieve Vrouwe der Sneeuw" heet
Het was vroeger een kapel van een broederorde
Ik wist niet dat de Baskische Onze Lieve Vrouwe der Sneeuw (Maria Edurne) ook in Nederland bekend is...