woensdag 31 januari 2018

Producten




Brood van AH


Merk op dat zeer zorgvuldig de term vloerbrood vermeden wordt
"vloer", "op de vloer gebakken", maar "vloerbrood" staat er niet en dat is het dan ook niet

Kijk naar de onderste laag in het brood; daar zijn de belletjes stukken kleiner dan in de rest; bij echt vloerbrood, gebakken in een oven waar de warmte uit de vloer komt, is dat juist niet zo

Hoe het precies wordt gebakken weet ik niet, nou ja, in een elektrische oven natuurlijk, een hetelucht oven
Ongetwijfeld een tunneloven waar een band door loopt...

Zie hieronder, ook gebakken in een elektrische oven, maar hier is tegemoet gekomen aan het bezwaar dat het brood ergens op moet liggen, en dan dus aan de onderkant minder wordt verwarmd: het brood lag op drie stangetjes
Zie dat de gaatjes onderin bijna even groot zijn dan in de rest (maar niet groter, want geen vloerbrood)
(Supermarkt stokbrood heeft allemaal bobbeltjes op de onderkant; dat zijn de gaatjes in de couche waar het brood in ligt, gaatjes die ervoor zorgen dat er toch nog íets van warmte bij de bodem komt)

"vloer", "op de vloer gebakken", wat een nep allemaal...

Koop op de markt eens een "vloerbrood", snij het door en zie dat de onderkant slecht gebakken is
Ook allemaal nep

En is dat erg?
Nou, simpel: wel eens echt vloerbrood gegeten?
Kijk, dat bedoel ik

Komt ook nog bij dat heteluchtoven inherent is aan fabrieksmatig bakken, en er dus gewerkt wordt met rem- en rijskasten
En dus met broodverbeteraar
En dus weg met de smaak




We vergeleken soorten knakworst


Ja, want we maakten Corn dogs

Allemaal meelballen, niks "knak" als je erin bijt

Die potten met Duitse worsten zijn wat beter

De Verse knakworst (je moet ze nog koken) van Aldi is perfect
In schapendarm en echt gerookt
Knak!

Ik ga daarmee weer eens gauw die zuurkoolpie maken met gedroogde paddo's erin en knakjes ingesmeerd met mosterd...



Kreeg ik
Boer Jonnie
Ga ze vergelijken met zelfgemaakte mengsels
U hoort van mij


Komijnenkaas


Die van AH lost heel mooi op in witte wijn (voor fondue, met mascarpone)
Lukt prima zonder maizena
Maar ja, alle plakken "kaasvormig" en precies even groot
Dat is dus een kaasbrood geweest
"Hotelkaas"
Schmelzkäse

Maar ik moet zeggen dat er met de smaak niks mis is


Dat was wel het geval met AH Ravigote saus die bij de kibbeling zat

Volkomen gespeend van elke vorm van frisheid, en vetter kan het niet



Enorm lekker
Enorm knapperig


Kabeljauwburgers


Ook weer zoiets bij AH

Komen op de markt, heel mooi van smaak, helemaal vol vis

Ik kocht ze nog eens, twee maanden later

Melige troep
Nee, wacht, gemaakt van vis die afgekookt is, voor gebruik van het afkooksel in andere producten
Het paneer blijft er dan ook niet aan plakken

[Later proefde ik ergens de soortgelijke zalmburgers. Die gaan het kampioenschap Raar Smakende Dingen winnen...]



Koop het maar liever niet
Alsof je in suiker staat te bijten...
Ingrediënten "Tarwemeel, suiker, olie, bevochtigingsmiddel, glucose-fructose, dextrose, havermeel..."
En dan komt 3% fruit


Mascarpone en Ricotta


Ik ging het eens naast mekaar proeven...

Ach...

Maar Mascarpone met vers gemalen Schabzieger (die "Gemalen groene Zwitserse kaas" maar dan vers) is heerlijk

En met Ricotta smaakt dat heel mooi fijn



Kende ik niet
Lekker spul