zaterdag 10 februari 2018

Slagroom

















Slagroom vind ik heel lekker en weet je wat heel ERG lekker is? Zo’n super dun warm flensje in drieën  gevouwen, een fikse dot zelf geklopte slagroom erin en poedersuiker uit de bus erover schudden. Je mag knoeien want je hangt toch al ver over het aanrecht vanwege de hond, die je verder met een voet op afstand probeert te houden.
Ik was nog aan chocolade aan het denken, want wat ik nu at smaakte eigenlijk als een soort soes.

Ik zit me weer vals te maken. Op tv is een programma “Verborgen verleden”. Gaan ze met een bekende Nederlander op zoek naar zijn voorouders, en wat blijkt? Die zijn geen van allen van de straat! Teun van der Keuken (keuringsdienst) zijn voorouder was iets hoogs bij VOC en in de regering. Sacha de Boer (journaal) afstammeling Schotse koningshuis. Dieuwertje Blok (Sinterklaas) rechtstreekse afstammeling van Schotse- en Engelse koningshuis. Wende Snijders (emotioneel zangeres) haar voorouders hebben zowaar aan de wieg van België gestaan (sindsdien niets meer van Wende vernomen). Jeroen Krabbé (acteur, schilder, filmster, ouwehoer) is...
Ik had al een steen door mijn televisie gegooid voor ik had vernomen wie zijn voorouders waren. Niet te geloven.

Frans zei vorige week “ Waarom laat jij je buren niet kijken naar die mooie schilderijen?”  Ik zeg “Doe ik niet, moet ik mijn huis opruimen, want het zijn allemaal keurige schijters.” Frans zegt “Hoeft niet, jij valt toch onder artistiek,dat vinden ze juist leuk!” Frans ging de deur uit, ik komt buurvrouw van twee hoog tegen op trap. Zij ”Hoe gaat het?” Ik ”Druk aan het schilderen, als je niet op de rotzooi let, mag je even kijken, de hond is toch logeren.“ Buurvrouw mee naar binnen, met schilderij “op zicht” de deur uit. Vanmiddag belde ze op, schilderij gekocht.