zondag 18 maart 2018

Culinaire video's



Kippenvleugels marineren met sumak


Ik zag eerst een video van Brasserie Van Baarle
De kok gebruikte mosterd cress
"mosterdcrash"
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)
Laat maar


Toen de Spaghetteria
Die begon champignons te snijden
Vuile champignons...
Zie hier
Laat maar




Ragoût van ree
Zo'n baard met één getatoeëerde arm, gadverdamme
Zie hier
Hij legt uit"waarom niet elke pasta bij elke saus past"
Het is dat die Ronald Hoepel dat erbij schrijft, want te verstaan is die gozer niet
En dan met wijn koken in een aluminium pan...
Laat maar


Restaurant Toscanini
Panforte
Niets op aan te merken!
Zie hier

O! Een ding! Nooit van te voren gemalen kruidnagel gebruiken!

Het principe is exact hetzelfde als kruidkoek, met één groot verschil: wij gebruiken geen tarwe maar rogge (en het wordt niet in een vorm gebakken maar dat maakt niks uit)
Ik zal eens panforte gaan maken met roggemeel, dacht ik, maar dat heeft geen zin; dan maak je gewoon kruidkoek



Ik ging er zilveruitjes bij maken, en aardappelen met ricottasaus


Die culinaire lispelaar Hoepel vertelt over Américain in Amsterdam
("ameerikèn")
Filet américain met gemalen rundvlees...
"boejabèze", daar istie weer, wat een stelletje apelullen zijn het toch allemaal...
En dat is saus uit een fles ("Wij maken alles zelf"); in de Filet américain...
Zie hier
"simpele bistro gerechten"; moet je de flauwekul zien die hij op staat te scheppen...
Laat maar


Yvet Retteketet laat doortastend zien dat ze geen smaak heeft
Plumpudding maak je máánden van te voren, maar ach, "ik ga nu een versnelde versie maken"
Zie hier
"mijn boek dit, mijn boek dat"
De suffe doos die niet weet dat je het vers broodkruim moet maken...
Die niet weet dat er Treacle door gaat...
Laat maar





O ja!

Ik hoorde in Händels Messiah in ene dat je in oud Engels ook een subjonctif hebt
En ja waarom ook niet
Het was iets van That he returneth of zo
Dat hij terugkere zeiden wij vroeger, als je althans van nette familie was


O ja!

Las over die commotie omtrent die "Barbie"
Nooit gezien (gelukkig!) die "reality soap" of hoe heet het
Gadverdamme wat een opblaaspoppenkop!


O ja!

Wat is veganisme?
Iets tussen luxeprobleem en psiegies!



Jaha!
Volgend weekend!
Eindelijk!